Primul tunel de autostradă din ţară pe tronsonul Sibiu-Orăştie, întârziat de probleme de expropriere

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a inspectat, sâmbătă, şantierul lotului 4 din tronsonul de autostradă Sibiu – Orăştie, singura problemă fiind neînceperea lucrării la primul tunel de autostradă din ţară din cauza unor probleme de expropriere.

Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a vizitat, sâmbătă, în judeţul Sibiu, lucrările la lotul 4 din tronsonul de autostradă Sibiu -Orăştie, care face parte din coridorul IV paneuropean.

Potrivit constructorului, Sorin Scarlat, director adjunct al asocierii Astaldi (Italia) Euroconstruct Trading 98 (România) – Astalrom (România), utilajele sunt concentrate mai ales la cele două viaducte care vor face legătura cu primul tunel de autostradă din ţară, de pe Dealul Săcelului. Lucrările la acesta sunt însă întârziate din cauza unor probleme cu exproprierea unei păduri.

“Suntem în grafic cu lucrările. Problema noastră principală este acea zonă, cu pădurea, care un pic ne întârzie, deoarece acolo lucrarea este mai complexă şi va trebui să ne concentrăm să recuperăm timpul”, a declarat Sorin Scarlat.

Expropierile rezolvate până la finele lunii

Loading...

Potrivit acestuia, tunelul, lung de 340 de metri, este o lucrare complexă, la care se va folosi aceeaşi metodă ca la metroul din Bucureşti, “o soluţie pe pereţi mulaţi, cu o excavaţie minimală, comparativ cu soluţia iniţială”.

Ministrul Alexandru Nazare a dat asigurări că problema cu exproprierea pădurii va fi rezolvată în cel mult două săptămâni.

“În două săptămâni e ca şi rezolvată, am discutat cu Ministerul Mediului şi cu cel al Finanţelor şi am asigurări că hotărârea de Guvern va fi avizată şi va intra pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern”, a declarat ministrul Transporturilor.

Acesta s-a declarat mulţumit de ritmul lucrărilor şi a spus că se aşteaptă ca în două luni să se toarne asfalt.

“Sunt câţiva indicatori care ne arată care este ritmul acestei lucrări. Faptul că au reuşit să cheltuiască avansul în jur de 17 milioane, bani pe care i-am şi trimis spre rambursare, dat fiind faptul că proiectul a fost aprobat de Comisia Europeană de anul trecut, ne spune că acest proiect e în grafic. De altfel, au mai fost şi alte cheltuieli care au fost trimise spre decontare. Acesta este un lucru foarte important pe care trebuie sa îl facă toţi constructorii de pe coridorul IV. Faptul că au terminat doar în patru luni arheologia şi lucrările de deminare înseamnă că s-au mişcat destul de bine. E un semn bun. Mă aştept ca în luna mai să se toarne asfalt şi sper că atacăm cât de curând porţiunea cu pădurea pe care au semnalat-o”, a declarat Nazare.

Cu ochii pe toate lucrările

Acesta a mai spus că va monitoriza atent toate loturile de autostradă începute anul trecut, constructorii care nu respectă termenul de finalizare aprilie 2013 urmând să fie penalizaţi.

“Aşa cum am promis de la început o să fiu foarte atent şi o să monitorizez foarte atent lucrările de pe toate tronsoanele începute anul trecut, pentru că această parte de implementare e cea mai grea şi trebuie să ne asigurăm că vom evita toate aceste obstacole care pot întârzia lucrările. (…) Termenul contractual pentru toate loturile lansate anul trecut este de aprilie 2013, deci atunci toţi constructorii au datoria să termine, dacă nu vor fi penalizaţi. Penalizările sunt incluse în contract”, a mai spus Nazare.

Lotul 4 din autostrada Sibiu – Orăştie are o lungime de 16,2 kilometri, de la Sălişte la capătul centurii ocolitoare a Municipiului Sibiu, valoarea contractului fiind de 484 milioane lei fără TVA, din care aproximativ 412 milioane lei sunt finanţare europeană.

Tronsonul cuprinde două noduri rutiere, două viaducte de 925 metri, două poduri de 42 metri, patru pasaje peste autostradă de 26 metri, două pasaje peste calea ferată de 40 de metri şi primul tunel de autostradă din ţară, lung de 340 de metri.

sursa: zf.ro

Loading...
spre