Acasă Timp liber Auto Miercuri vine noul model Dacia: Pretul Lodgy va fi de la 9.500...

Miercuri vine noul model Dacia: Pretul Lodgy va fi de la 9.500 de euro!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Dacia va lansa miercuri pe piata din Romania noul model de monovolum cu sapte locuri. Pretul Lodgy pe piata locala va incepe de la 9.500 de euro pentru motorizarea pe benzina de 1,6 litri şi 85CP.

Pe piata franceza Lodgy a urcat in luna mai direct pe locul trei in topul celor mai bine vandute automobile de familie, depaşind modele precum VW Touran sau Renault Kangoo. In topul clasamentului francez al automobilelor de familie se afla in continuare modelele Peugeot 3008 şi 5008.

Monovolumul Lodgy a readus „pe plus” inmatricularile Dacia pe piata franceza, asigurand o creştere de peste 5% in mai fata de perioada similara a anului trecut, la peste 6.800 de autoturisme, in timp ce la nivelul primelor cinci luni scaderea este de aproape 23%, la 31.500 de maşini.

Peugeot 3008 este şi cel mai bine vandut monovolum pe piata franceza, printre primele pe care Lodgy a fost comercializat luna trecuta.

Franta şi Spania au fost la nivelul lunii mai printre primele piete vest-europene pe care grupul Renault a demarat livrarile noului model de familie Dacia Lodgy, fiind inmatriculate aproape 1.800 de unitati in Franta şi peste 250 in Spania.

La nivel european, Lodgy va concura pe unul dintre cele mai mari segmente, cu volume anuale de aproape 800.000 de unitati, din care Renault vrea peste 10%, avand in vedere productia estimata de cel putin 60.000 de unitati anul acesta şi 170.000 de unitati anul viitor la uzina din Maroc.

 

Cu cine se bate Lodgy?

Segmentul monovolumelor, aşa-zisele „maşini de familie”, reprezinta pe piata locala vanzari lunare de cel mult 100 de unitati, iar primele locuri sunt ocupate de modele cu preturi de peste 15.000 – 20.000 de euro. Aşa arata piata in care va concura Lodgy incepand de maine, odata cu lansarea pe piata locala a modelului produs in Maroc, la Tanger.

In timp ce Duster a fost lansat in 2010 pe unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei locale, cel al SUV-urilor, dubland practic peste noapte aceasta nişa, Lodgy vine pe al doilea cel mai mic segment al pietei, vanzari mai mici decat maşinile de familie inregistrand doar limuzinele de lux, cu preturi de peste 70.000 de euro.

In primele patru luni ale acestui an s-au vandut pe piata locala 351 de automobile de familie, in scadere cu 35% fata de perioada similara a anului trecut. La nivelul anului 2011, piata acestora a crescut cu 22% fata de 2010, la aproape 1.700 de unitati. Cel mai bine vandut monovolum in 2012 a fost ca şi anul trecut Peugeot 3008, al carui pret pleaca de la aproximativ 17.000 de euro, cat de altfel costa şi Chevrolet Orlando, care se anunta a fi principalul concurent al lui Lodgy pe piata locala.