Locomotive romanesti, vandute in Ungaria si Germania! GALERIE FOTO

Softronic Craiova este, in prezent, singurul producator de locomotive din Romania, unde o echipa de la un fost institut de cercetare a fabricat o locomotiva de la zero pe care a vandut-o in Ungaria si Cailor Ferate Germane.

La Craiova se face o locomotiva 100% romaneasca pe care o cumpara nemtii cu peste 3 milioane de euro. Nu, nu este vorba despre locomotiva Electroputere care, de alfel, nici nu mai e in productie ci de un produs nou pe care l-au imaginat si apoi produs designerii si inginerii de la Softronic SRL, o firma infiintata in 1999 cu echipa de la un fost institut de cercetare din localitate.

Loading...

Cei de la Softronic nu au ajuns dintr-odata sa faca locomotive. Au inceput cu diverse dispozitive care se monteaza pe o locomotiva precum un vitezometru care inregistreaza toate miscarile facute de locomotiva sau un contor plasat in exterior care masoara consumul de energie.

„Pionieri pe piata romaneasca de material rulant al echipamentelor electronice comandate cu microprocesoare, specialistii societatii au proiectat si fabricat echipamente de modernizare incepand de la siguranta circulatiei, masura, control si diagnoza, pana la convertizoare statice de tractiune”, se arata in descrierea de pe site-ul propriu.

Dupa opt ani de productie de echipamente electronice pentru modernizarea materialului rulant, echipa Softronic a decis sa treaca si la productia de locomotive electrice. Nu au luat de nicaieri niciun patent ci, pur si simplu, designerul s-a asezat la plansa si a desenat o locomotiva. Pe care, apoi, cei de la Softronic au lansat-o in fabricatie.

„Dupa atatia ani de productie de diverse echipamente pentru locomotiva si de modernizat locomotive, am hotarat sa facem una proprie. Nu am folosit modelul Electroputere, locomotiva noastra are faruri cu led-uri, o suprafata a geamurilor mult mai mare, camera video in loc de oglinda retrovizoare si o alta linie generala a ansamblului. Piesele le importam, dar electronicele le facem noi”, a spus Misu Mihalache, director economic Softronic.

Potrivit acestuia locomotivele produse la Craiova au fost vandute catre Deutsche Bahn(Caile Ferare Germane), filiala din Romania, dar si in Ungaria. O locomotiva se vinde cu 2,5 milioane de euro fara TVA.

Softronic produce doua modele de locomotiva, TransMontana si Phoenix, ambele fiind o premiera in Romania. TransMontana este „prima locomotiva electrica cu motoare asincrone facuta in Romania” iar Phoenix este „prima locomotiva electrica fabricata in Romania cu reglaj pe joasa tensiune si choppere pentru actionarea motoarelor de curent continuu”.

Locomotivele produse de Softronic sunt licentiate pentru a circula in Romania si in tarile vecine precum Ungaria, Serbia si Bulgaria.

La Craiova, Softronic dispune de o hala de montaj de 3.000 de metri patrati in care produce tot felul de echipamente care se monteaza pe locomotive si o alta de 4.000 de metri patrati in care se produc si modernizeaza locomotivele, cutiile de viteza si boghiurile. Langa aceasta din urma mai sunt doua anexe unde se efectueaza vospirea si spalarea unitatilor motoare.

Softronic este detinuta de necunoscutii Ion Girnita si Oana-Adriana Miulescu, ambii domiciliati in Craiova. Anul trecut, firma a avut o cifra de afaceri de 55 de milioane de lei si un profit brut de 4 milioane de lei.

In Romania nu mai exista alti producatori de locomotive. Cele ce trag trenurile SNCFR sunt facute cu ani in urma la Electroputere Craiova, unele dintre ele modernizate de-a lungul anilor. Fabrica cumparata de grupul saudit Al Ahrab in 2007 a renuntat oficial la productia de locomotive in acest an. Neoficial, insa, productia s-a sistat in urma cu mai mult de 10 ani. Sectiile care au mai ramas din Electroputere fabrica motoare electrice.

Loading...

CITESTE ALTE STIRI INTERESANTE

spre