Mai multe convorbiri intre conductorii de tren si sefii de tren din CFR Calatori prin care acestia se anuntau despre mita pe care o luau de la calatori au fost interceptate de procurorii brasoveni.
Din cercetarile procurorilor in acest dosar, care au inceput in luna martie 2011, s-a stabilit ca, pornind de la conductorii de tren si pana la revizorii de specialitate, se lucra mana in mana, „fiecare conjugandu-si eforturile cu alti suspecti, in combinatii diferite, in functie de circumstante”.
In acest sens, angajatii CFR foloseau un limbaj comun cu anumite elemente de argou, precum „a carji”, „chiori”, „colet”, „a incarca trenul”, „a sta cu mortul pe tine” sau „tren bun”.
Traducerea cuvintelor folosite de angajatii CFR este:
• „a carji (carjeala, carja)” – pretinderea sau primirea de bani de la calatorii fraudulosi in scopul de a le permite acestora calatoria cu trenul (carjeala – activitatea);
• „chior/-i – calator/-i fraudulos/-si care nu detin/-e documente de calatorie;
• „colet/-e (pachet/-e) – calatori fraudulosi carora personalul de tren le permite calatoria frauduloasa la cererea propriilor organe de control;
• „a incarca trenul” – activitatea infractionala de a permite calatoria frauduloasa a cat mai multor calatori fraudulosi;
• „a (nu) sta cu mortul (cu banii) pe tine” – a (nu) avea asupra propriei persoane sumele de bani provenite de la calatorii fraudulosi existand riscul de fi descoperit.De asemenea, „tren bun (tren puternic)” reprezinta un tren cu care se deplaseaza, in mod constant, multi calatori fraudulosi si de la care se pot obtine in acest mod sume de bani considerabile.