Sentimentul este familiar multora: m-am culcat devreme, am dormit cel putin opt ore, dar tot ma simt obosit. Deseori dam vina pe stres si pe agitatia zilnica fara sfarsit, dar uneori cauzele oboselii de dimineata sunt destul de diferite, scrie BrighterSide.me. Printre acestea se numara:

Lipsa unui program de somn
Vietile noastre sunt in concordanta cu ritmul circadian (cunoscut si ca ceasul biologic). Mergand la culcare la ore diferite in fiecare noapte, rupem acest ciclu, lucru care poate duce la somnolenta si oboseala. Este bine sa va obisnuiti sa va culcati la aceeasi ora in fiecare noapte.

Mai mult somn in weekend
Daca dormiti 5-6 ore pe noapte in timpul saptamanii, iar in weekend va place sa prelungiti timpul petrecut in pat, din nou rupeti ritmul biologic al corpului. Pentru a evita acest lucru, incercati sa nu modificati timpul de trezire cu mai mult de o ora. Tulburarile de somn cresc riscul aparitiei obezitatii, a diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare.

Amanarea alarmei
15 minute de amanare a alarmei nu va vor ajuta cu nimic. Puteti cadea in faza de somn adanc si va veti simti mult mai obositi la trezire. Cel mai bine este sa va setati alarma pentru ora la care chiar trebuie sa va ridicati din pat si sa va antrenati vointa.

Lumina in camera
Daca ochii capteaza lumina, corpul suprima productia de melatonina, ceea ce poate duce la tulburari de somn. Acest efect se aplica atat in cazul luminii naturale, cat si la cea artificiala, cum ar fi un led TV stralucitor sau ecranul luminos al telefonului mobil. Deci este mai bine sa opriti complet toate elementele electronice din dormitor.

Lipsa micului dejun

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here