Ikea are unul dintre cele mai profitabile restaurante din Romania, iar cifra de afaceri per total se apropie de jumatate de miliard de lei in 2014. In spatele acestor cifre se afla cateva strategii de marketing printre care si meniurile ifetine cu care isi momeste retailerul de mobila suedez clientii in magazin. Este vorba despre ciftelute si de hotdog ale caror preturi nu isi justifica deloc costurile, practic fiind subventionate.
Potrivit unui angajat IKEA Cris Spear, intr-o postare pe platforma de discutii Quora, faptul ca vei plati pana in 10 lei pe chiftelute sau un hot-dog cu un leu iti va intari ideea ca produsele IKEA sunt ieftine in general. Chiar daca IKEA isi asuma in mod cert o pierdere pentru meniurile vandute in restaurant, aceasta politica este in final profitabila, pentru ca va creste vanzarile de mobila. Nu intamplator este aleasa si pozitia restaurantului.
Manipularea psihologica nu este o noutate pentru retaileri, multe companii preferand sa inregistreze pierderi pe un segment, doar pentru a-si creste substantial vanzarile pe alt segment.
Sursa: wall-street.ro