Acasă Stirile zilei Cum vor arata noile garnituri de metrou aduse din Spania! FOTO

Cum vor arata noile garnituri de metrou aduse din Spania! FOTO

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Metrorex Bucuresti va primi in septembrie primul tren de metrou spaniol din cele 16 garnituri ce vor circula prin reteaua locala de metrou inlocuind treptat vechile trenuri Astra Arad, potrivit agerpres.ro.

„Primul tren va fi livrat in luna septembrie a acestui an, urmand ca dupa efectuarea omologarii si probelor de anduranta (20.000 km), receptia si utilizarea pentru serviciul comercial sa inceapa in a doua jumatate a lunii ianuarie 2014”, arata reprezentantii Metrorex.

Toate cele 16 trenuri costa 97 de milioane de euro, fara TVA. Doar primele patru provin din Spania, restul de 12 urmand a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivita.

Achizitia celor 16 trenuri de metrou este prevazuta in Acordul de finantare pentru modernizarea metroului din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii in toamna anului 2009. Banii pentru noile trenuri sunt asigurati atat din credite BEI, cat si de la bugetul de stat. Aceasta este prima etapa a proiectului, in viitor urmand a se achizitiona alte 21 trenuri noi de metrou, ce vor circula pe Magistrala 5 de metrou, tronsonul Drumul TabereiEroilor.

Noile trenuri au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuita in cei 114 m lungime, si patru motoare care pot dezvolta o viteza de 80 km/h. Pentru asigurarea compatibilitatii tehnice si de exploatare integrala, Metrorex a achizitionat si 16 seturi de sisteme de protectie si conducere automata a trenului de la Bombardier TransportationDivizia Rail Control Systems (care va asigura montajul si punerea lor in functiune). Pentru cele 16 seturi de sisteme Metrorex a platit 4.940.000 euro fara TVA.

Trenurile CAF sunt compuse din cate sase vagoane unite prin burduf, au sistem de tractiune si de franare controlat cu microprocesor, caroseria realizata din otel inoxidabil, sistem imbunatatit de bare de sprijin pentru calatori, usi culisante cu autoblocare si protectie la prinderea persoanelor intre usi. Trenurile produse de Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles circula deja in Bruxelles, Istanbul, Barcelona, Roma, Madrid sau Sao Paulo.