Coca-Cola face primii pasi spre un nou model de business: instalarea unor dozatoare de suc direct in casele consumatorilor. Astfel, producatorul american de bauturi racoritoare a anuntat ca a semnat un acord pe 10 ani cu Green Mountain Coffee Roasters, o companie care detine in SUA un brand foarte popular de aparate de cafea.
Acordul ar trebui sa aduca direct in locuintele consumatorilor dozatoare de bauturi carbonatate, potrivit Wall Street Journal.
Coca Cola va prelua si o participatie de 10% din Green Mountain, pentru 1,25 miliarde de dolari, in cadrul aceluiasi acord.
Pactul reprezinta o schimbare radicala in modelul de business derulat pana acum de Coca Cola, bazat pe distribuitori proprii si retele traditionale de retail si coincide cu un declin al consumului de bauturi carbonatate care dureaza de mai bine de un deceniu.
Directorul executiv al Coca Cola, Muhtar Kent a declarat intr-o conferinta de presa ca: „parteneriatul reprezinta un punct de cotitura in industrie”.
Green Mountain, o companie condusa de un fost executiv de la Coca Cola, Brian Kelley, a devenit extrem de atractiva pentru investitori inca din anul 2010. In 2011, actiunile companiei erau vanate de fiecare broker de pe bursa, dupa ce popularitatea produselor sale – un tip de dozator similar esspresoarelor europene, numite K-cup – a atras un parteneriat cu Starbucks.
Dupa venirea la conducere a lui Kelley, in 2012, Green Mountain si-a extins gama. In septembrie 2013, compania si-a anuntat intentia de a include in portofoliu si supe instant si bauturi energizante. Parteneriatul cu Coca Cola marcheaza o noutate pentru Green Mountain, sub forma dozatoarelor de bauturi carbonatate, o asociere care ar putea afecta serios pozitia actualului lider de piata pe acest segment, SodaStream International.