Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a primit 10 oferte, din partea unor companii si consortii de companii din Romania si strainatate, pentru constructia unui segment al autostrazii Timisoara-Lugoj, iar pentru un tronson din autostrada Transilvania au venit cu oferte 13 firme si asocieri.
Astfel, pentru lucrari de proiectare si executie la lotul 2 al autostrazii Timisoara – Lugoj au transmis oferte firmele FCC Construccion si Copisa Constructora Pirenaica si consortiile Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d’Acqua, Max Boegl Romania – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi – Tancrad SRL, Impresa Pizzarotti & C – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991, Teloxim Con SRL – Comsa – Aldesa Construcciones – Vamibero Holding – Arcadis Eurometudes, Strabag SRL – Straco Grup SRL, Constructora San Jose – Sevicon Obras e Infraestructuras SL si Spedition UMB – Tehnostrade.
Pentru proiectarea si constructia autostrazii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilau) – Mihaiesti, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700 s-au aratat interesate patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori si FCC Construccion) si noua consortii (Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel Drum, Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL, Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH – Hidroconstructia – Studio Corona SRL, Spedition UMB – Tehnostrade si Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.
Pentru ambele licitatii proiectele au fost deschise marti.
Ministerul Transporturilor a anuntat, vineri, ca oficialii Comisiei Europene au aprobat finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru constructia autostrazii Timisoara – Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada, proiect cu o valoare totala de 248,1 milioane euro.
Din valoarea totala eligibila a cererii de finantare, de 248,1 milioane euro, cofinantarea de la Uniunea Europeana prin contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezinta fonduri de la bugetul de stat.
Proiectul vizeaza proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi, de doua benzi pe sens, intre Timisoara si Lugoj, in lungime de 25,6 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada in lungime de 9,5 km.
Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, doua noduri rutiere si trei zone de parcare si servicii.
Prin constructia autostrazii Timisoara – Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.
Celalalt proiect pentru care au fost primite oferte a fost scos la licitatie in ianuarie, cu o valoare estimata cuprinsa intre 316,7 milioane lei si 348,3 milioane lei, fara TVA. Ofertele ar fi trebuit sa fie deschise in martie, iar termenul pentru finalizarea contractului, finantat de la bugetul de stat, a fost stabilit la sase ani de la data atribuirii.
Proiectul autostrazii Transilvania (Brasov-Bors, 415 kilometri) a inceput in 2004, dar constructorul, compania americana Bechtel, a finalizat doar 52 de kilometri.
In 2011 Guvernul a decis ca Bechtel sa construiasca doar tronsoanele deja incepute, reprezentand 118 kilometri, iar restul sectoarelor sa fie scoase la licitatie.