Circuli cu mijloacele de transport in comun? Vezi ce se intampla cu vehiculele RATB

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) utilizeaza, in prezent, 69% din parcul circulant de vehicule, existand probleme generate de gradul avansat de uzura, se arata intr-un comunicat al regiei.

Iin ceea ce priveste parcul de vehicule, problemele sunt generate de gradul avansat de uzura al tramvaielor, troleibuzelor si autobuzelor. RATB utilizeaza in prezent un parc circulant efectiv de 690 de autobuze, adica 69% din totalul celor 1.000 disponibile. Din acest total, parcul imobilizat ajunge la 214 autobuze, cu defecte tehnice sau tamponari (urmari ale accidentelor de circulatie) aflate in diverse stadii de reparatie. Restul autobuzelor sunt in perioada de reparatii curente, in urma reviziilor tehnice. Din parcul existent, 500 de autobuze sunt incadrate in norma de poluare Euro 3 si au grad de uzura de 10 ani (400 — marca Mercedes), respectiv 9 ani (100 — Mercedes), cu o medie de utilizare de 450.644 km. Alte 500 de autobuze au norma de poluare Euro 4, cu grade de uzura de 9 ani (20 autobuze), 8 ani (330) si 7 ani (150) si cu o medie de utilizare de 371.151 km. Costurile de intretinere pentru aceste autobuze au crescut foarte mult, avand in vedere ca acestea au iesit din perioada de garantie’, informeaza RATB.

Click pe aceeasi tema:  A vestit pogorarea Sfantului Duh! Credinciosii il praznuiesc astazi pe Sfantul Proroc Ioil!

Regia precizeaza ca in privinta tramvaielor, parcul circulant efectiv este de 256 din totalul de 475 de tramvaie (54%), in timp ce numarul celor nefunctionale este de 219.

‘Din numarul total de tramvaie, 297 au gradul de uzura de peste 100%, 82 au un grad de uzura intre 75-100%, 54 — un grad de uzura intre 50-75%, 32 intre 25-50% si numai 10 tramvaie sunt aproape noi (cu un grad de uzura intre 0 si 25%). si tramvaiele au un program periodic de verificari, revizii si controale, la 1.250 km, 3.000/ 5.000 km, 12.000/ 20.000 km si 60.000 km, ocazie cu care sunt scoase din trasee. Parcul circulant efectiv al troleibuzelor este de 172, din totalul de 297 (aproximativ 59%), numarul vehiculelor nefunctionale ridicandu-se la 125. Din total, 265 de troleibuze au un grad de uzura de peste 100%, adica peste 89%, celelalte 32 de troleibuze avand un grad de uzura intre 75-100%’, arata comunicatul citat.

Click pe aceeasi tema:  Nu stiai asta! Controlorii RATB nu au voie sa te legitimeze! Calatorii nu sunt obligati sa valideze cardul

Conducerea RATB sustine ca situatia actuala a parcului de vehicule este cauzata de ultimii trei ani de criza economico — financiara care au afectat bugetul si au ingreunat mentinerea in exploatare a vehiculelor.

‘Conducerea Regiei face eforturi ca in acest an sa readuca parcul circulant la un nivel normal, conform cererii, in functie de alocarile financiare municipale. incepand cu 15 februarie 2016, RATB a pus in practica un plan de masuri care are ca scop eficientizarea serviciilor oferite si reducerea numarului calatorilor fraudulosi. RATB reinnoieste apelul adresat calatorilor detinatori de abonamente sa valideze toate calatoriile efectuate, in scopul imbunatatirii programului de circulatie pe fiecare linie, pe baza datelor obtinute prin sistemul automat de taxare’, se explica in document.

In ultima perioada, tot mai multe mijloace RATB intarzie, calatorii asteptand si o jumatate de ora dupa un vehicul. RATB explica motivele acestor evenimente neplacute: soferii care parcheaza neregulamentar sau defectiunile tehnice ale autobuzelor.

In primele 20 de zile ale anului 2016, vehiculele parcate neregulamentar au provocat intarzieri pe liniile RATB in suma totala de 1.113 minute.









spre