Centura Capitalei, fara finantare dupa rectificarea bugetara! Doar trei milioane de euro in 2012!

Centura Capitalei, a primit dupa rectificarea bugetara doar trei milioane de euro in 2012, la putin timp dupa ce compania de drumuri a mai semnat un contract pentru reabilitarea centurii.

Viitorul centurii Capitalei suna din ce in ce mai gri: desi in prezent doar 20 din cei 72 km ai acestei sosele sunt reabilitati, sansele ca lucrarile la ceilalti peste 50 km sa continue in aceasta toamna sunt compromise. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), in subordinea careia se afla centura, nu are alta solutie decat sa suspende contractele pana in momentul in care varianta de ocolire a Capitalei va primi din nou bani.

Cel mai mare oras, cea mai proasta centura ocolitoare: Doar 20 km din centura Capitalei au fost reabilitati in cinci ani.

Click pe aceeasi tema:  Curtea Constitutionala arunca Romania in aer! Validarea referendumului de demitere a presedintelui a fost amanata pentru 12 septembrie

Din sinteza bugetului rectificat al Ministerului Transporturilor publicata pe site-ul Ministerului de Finante reiese ca in acest an alocarile pentru modernizarea centurii rutiere a

Capitalei se mai ridica la doar circa 12,8 mil. lei (2,9 mil. euro), in conditiile in care la inceputul anului pentru aceasta sosea se alocasera 209,4 mil. lei (47,6 mil. euro). Iar aceasta in conditiile in care CNADNR a semnat din 2008 pana acum cinci contracte pentru reabilitarea a 50 km din centura, pe care nu are cu ce sa le finanteze insa.

„Alocarile bugetare la investitii s-au redus. Pentru centura Capitalei, cand s-a lansat licitatia (pentru un tronson in cazul caruia a fost semnat contractul chiar saptamana trecuta – n.red.), era alocat un anumit buget, acum acesta a scazut. Avem dreptul sa tinem suspendat contractul o perioada, pana avem bani. Speram ca anul viitor sa avem banii necesari pentru centura”, a spus Mircea Pop, directorul general al CNADNR.

Ministerul Transporturilor a pierdut la rectificarea bugetara din aceasta vara aproape 1,3 miliarde de lei (300 de milioane de euro). Cei mai multi bani, circa 516 milioane de lei (117,3 milioane de euro), au fost „stersi” de la drumuri, fapt ce pune in pericol derularea proiectelor de infrastructura rutiera. Cel mai reprezentativ exemplu in acest sens este centura Capitalei: desi de prin anii 2007-2008 se semneaza contracte pentru reabilitarea acesteia, nu exista bani pentru finantare. Anul acesta centura Capitalei primeste mai putin de 3 milioane de euro.









Click pe aceeasi tema:  Guvernul Ponta aprobat de Parlamentul României. USL e oficial la Guvernare
spre