Cele mai usoare moduri prin care poti avea o minte calma si liniste sufleteasca!

Multi dintre noi traim constant cu un sentiment interior de neliniste, provocat de stres, care devine atat de normal in propriile noastre vieti incat nici nu ne dam seama ca acesta se afla acolo. Cu toate ca nu lasam sa se vada, hormonul asociat stresului ne degradeaza sanatatea fizica si psihica pe termen lung. Iata zece moduri prin care poti avea o minte calma si linistita, potrivit celor de la lifehack.org:

10. Fa-ti timp sa meditezi

Meditatia are numeroase efecte pozitive asupra mintii si corpului tau. De asemenea, meditatia este privita de multi oameni ca un obicei foarte benefic dar din pacate multi dintre acestia nu reusesc practicarea acestui obicei cu regularitate. Meditatia combate efectele psihice si fizice ale stresului si are beneficii de durata asupra productivitatii noastre. Meditatia este folosita de catre foarte multe persoane ca mijloc de relaxare, acesta fiind un alt beneficiu al acestei practici.

9. Fii recunoscator

In momentele in care intalnim o serie de provocari este destul de usor sa ne pierdem recunostinta, concentrandu-ne pe aspectele negative in loc sa fim recunoscatori pentru ceea ce avem si pe aspectele pozitive. Iti poti scrie in fiecare zi, intr-un carnetel, cate trei lucruri pentru care ai fost recunoscator in ziua respectiva, iar cu timpul te vei simti din ce in ce mai recunoscator si vei castiga o perspectiva echilibrata a experientelor de zi cu zi.

8. Observa criticul interior

Cu toate cei mai multi dintre noi suntem ingrijorati in legatura cu criticile altor persoane, cele mai dure critici le primim de la noi insine. Nimic nu agita si streseaza mai mult mintea decat propriile critici si judecati la adresa ta, asa ca observa-ti mintea si da-ti seama de momentul in care criticul interior este in control. Fii constient de aceste ganduri in timp ce apar, acesta fiind cel mai important pas catre inlocuirea acestora cu calm si liniste.

Click pe aceeasi tema:  Top 5 dovezi ca evoluam in continuare!

7. Practica compasiunea fata de sine

De indata ce suntem capabili sa observam propriile critici si judecati interioare in momentul prezent ni se ofera o sansa sa putem practica compasiunea de sine. Acest lucru presupune sa acceptam realitatea si sa ne oferim aceeasi compasiune pe care i-am oferi-o unui bun prieten in aceeasi situatie. Facand acest lucru, vei inceta sa te mai compari cu standardele altor persoane.

6. Distanteaza-te de gandirea si credintele negative

Nu putem sa oprim dintr-o data mintea asa incat sa nu mai produca ganduri negative si sa ne faca sa functionam in urma unor opinii gresite, dar avem in schimb posibilitatea de a ne distanta de aceste ganduri si credinte. Identificati-va judecatile si criticile interioare si dati-va seama de ceea ce sunt acestea cu adevarat: opinii si nu certitudini.

5. Programeaza-ti timpul

Programandu-ti activitatile zilnice iti poti echilibra mintea. Atunci cand lucram sub un anumit program, avem mult mai putine decizii de luat in timpul zilei, acest lucru lasandu-ne mult mai mult timp de pregatire pentru situatii sau scopuri mai importante.

4. Tine-ti un jurnal

Crearea unui jurnal poate reprezenta pentru foarte multi dintre noi o foarte buna modalitate prin care ne putem asterne gandurile interioare pe hartie. Scrierea gandurilor pe o hartie poate avea aceleasi efecte precum situatia in care i le spui unui prieten apropiat. Tinand un jurnal personal iti oferi sansa de a trai si experimenta propriile sentimente si ganduri si sa le exprimi intr-un spatiu foarte privat.

Click pe aceeasi tema:  TOP 10 MANASTIRI pe care trebuie sa le vezi PRIMAVARA ACEASTA!

3. Creaza o lista cu lucruri de facut

O activitate similara cu cea a scrierii unui jurnal, scrierea proiectelor si atributiilor te poate ajuta sa iti relaxezi mintea mult mai mult. Daca in momentele de activitate ti se intampla ca anumite ganduri sa-ti reaminteasca de o alta activitate pe care o ai de facut, atunci aceasta lucru este pentru tine, iar astfel iti vei recapata calmul mental si iti vei dezvolta productivitatea.

2. Exercitii fizice

Este un lucru destul de cunoscut faptul ca exercitiile fizice afecteaza in mod pozitiv fizicul si in mod special psihicul nostru. Potrivit celor de la Asociatia de Depresie si Anxietate din America, practicarea de exercitii fizice timp de zece minute zilnic stimuleaza producerea de endorfine, substante ce produc sentimentul de pace psihica si mentala.

1. Experimenteaza

Intr-un final, este foarte bine sa-ti amintesti ca toate persoanele sunt diferite. Ce-i poate oferi unei persoane o stare de calm, celeilalte persoane ii poate produce o stare de discomfort. In timpul zilei fii foarte atent la momentele in care te simti cel mai bine si cel mai relaxat si retine ceea ce faceai in acel moment. Experimenteaza cu toate metodele prezentate mai sus, precum si cu propriile sugestii si creaza-ti o lista de activitati care te pot ajuta sa-ti gasesti claritatea si relaxarea.

 









spre