Ce nu ti-a spus nimeni despre cereale! Ce se intampla in corpul tau daca 70 de grame pe zi!

Parerile nutritionistilor sunt impartite, insa cercetatorii au ajuns la concluzia ca alimentele bogate in cereale complete fac minuni pentru organism. Consumul lor ar permite reducerea neta a mortalitatii legata de bolile cardiovasculare si cancer.

„Aceste rezultate vin sa intareasca indicatiile dietetice actuale care recomanda consumarea zilnica a cel putin 48 de grame din aceste alimente pentru imbunatatirea durabila a sanatatii si prevenirea unui deces prematur”, subliniaza Qi Sun, profesor la Harvard si principalul autor al analizei.

Aceste lucrari sunt publicate in editia online a publicatiei de specialitate „Circulation” a celor de la American Heart Association. Studiile arata ca persoanele care consuma 70 de grame de cereale complete zilnic isi reduc riscul global de deces cu 22% in raport cu acelea care consuma o cantitate mai mica sau deloc.

Click pe aceeasi tema:  Boala care macina sute de mii de romani poate fi invinsa! Povestile romanilor care s-au vindecat de cancer!

Este vorba in special despre reducerea riscurilor legate de boli cardiovasculare si cancer, riscuri care scad cu 23% si, respectiv, 20%. Aceasta analiza efectuata de niste cercetatori de la Facultatea de Sanatate Publica de la Universitatea Harvard, din Boston, a vizat peste douasprezece studii efectuate in Statele Unite, Marea Britanie si Scandinavia, intre 1970 si 2010.

Ele au fost efectuate pe un total de 786.000 participanti. Cercetarile precedente aratasera deja ca cerealele complete reduc riscul de patologie cardiovasculara, de diabet adult (de tip 2) si de o stare proasta a sanatatii florei intestinale.

De aceasta data, cercetatorii releva ca aceste alimente contin multe substante bio-active care ar putea fi benefice pentru sanatate. In plus, aceste alimente sunt bogate in fibre, fapt care ar putea reduce producerea de colesterol. Potrivit recomandarilor facute de American Heart Association, cel putin jumatate dintre cerealele consumate trebuie sa fie complete, precum fulgii de ovaz, secara, orzul si orezul brun.

Click pe aceeasi tema:  Secretul care te ajuta sa cureti perfect un ou fiert! Nici gospodinele nu-l stiu

Autorii studiului recomanda cel putin 16 grame de cereale complete pe zi si reducerea consumului de alimente care conțin amidon. Acesti cercetatori admit o limita a meta-analizei lor in faptul ca unele studii au fost realizate inaintea unei definiri mai riguroase a categoriei cerealelor complete. in timpul efectuarii acestor studii, s-au intregistrat 97.867 decese, dintre care 23.597 au fost provocate de boli cardiovasculare si 37.492 de cancer.

Sursa: RADOR

spre