Acasă Cultura Calendar Ortodox Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, IPS Pimen critica dur scoaterea religiei din scoli!

Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, IPS Pimen critica dur scoaterea religiei din scoli!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Arhiepiscopul Sucevei si Radautilor, IPS Pimen, critica dur decizia de a scoate religia din scoli, sustinand ca este un atentat la fiinta noastra nationala.

In Pastorala, IPS Pimen citeaza dintr-un profesor de teologie, spunand ca credinta „nu este un articol de import, ca merele de California. Ea este sufletul cu care s-a nascut poporul roman”. Or, spune el, eliminarea religiei din scoli este un atentat  „la fiinta noastra nationala, la credinta neamului nostru romanesc, este o ofensa a maiestatii divine”

„Credinta, spune Sfantul Apostol Pavel, este din auzire, iar auzirea prin cuvantul lui Hristos“ (Romani 10, 17). Luand aminte la acest adevar mantuitor, inaintasii nostri, carmuitori de tara, parinti slujitori ai sfintelor altare ale Bisericii noastre stramosesti, urmand pilda sfintilor dascali si ierarhi ai Bisericii crestine, una si nedespartita, au randuit ca tinerii scolari sa primeasca odata cu cunostintele de cultura generala, stiinta, istorie si cunostinte de religie, cunostinte care sporesc credinta si ajuta la educatia lor morala. „Credinta noastra, scrie unul dintre marii nostri profesori de teologie, nu este un articol de import, ca merele de California. Ea este sufletul cu care s-a nascut poporul roman. Este temelia vietii noastre sufletesti, e centrul ei de greutate, este siguranta noastra in fata neprevazutului nostru istoric. Si nu avem noi dreptul, si nicio generatie nu-l are de a instraina sau profana dupa gustul timpului acest stravechi si sfant patrimoniu national al tuturor veacurilor si generatiilor romanesti“1. De aceea, intentia de a scoate din trunchiul comun al invatamantului romanesc predarea religiei este „un atentat“ la fiinta noastra nationala, la credinta neamului nostru romanesc, este o ofensa a maiestatii divine. Credinta crestina a fost traita si marturisita inaintea paganilor si de copii, cu pretul vietii lor, incepand cu primele veacuri crestine si pana astazi, asa cum a fost in timpul regimului comunist-ateu”, a spus IPS Pinmen.

Sursa: gandul.info