Acasă Stirile zilei Retail ANPC, mesaj pentru romanii care au luat cu asalt magazinele: Supermarketurile au...

ANPC, mesaj pentru romanii care au luat cu asalt magazinele: Supermarketurile au suficiente stocuri de alimente si produse dezinfectante!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Magazinele membre ale Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR) nu au probleme cu stocurile de alimente de baza si cu stocurile de produse dezinfectante, desi cererea pentru acestea din urma continua sa fie foarte mare, conform informatiilor transmise de reprezentantii asociatiei catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), informeaza Agerpres.

„Nu au fost semnalate la nivelul AMRCR situatii de majorari de preturi ale unor produse; stocurile de alimente de baza nu reprezinta o problema pentru niciunul dintre lanturile de magazine membre, traficul de consumatori variind in functie de specificul si formatul fiecarui magazin; la acest moment nu sunt probleme legate de stocurile de produse dezinfectante, desi cererea continua sa fie foarte mare”, se arata intr-un comunicat ANPC.

Reprezentantii marilor retele comerciale spun ca au luat masuri pentru prevenirea aglomerarilor si s-au aplicat cele recomandate pentru dezinfectarea zonelor de interactiune intensa (carucioare, clante/manere, usi acces, benzi case de marcat, POS, butoane lift, grupuri sanitare etc); personalul din cadrul magazinelor este instruit si monitorizeaza permanent respectarea distantei de siguranta (minimum 1 metru) intre clienti, inclusiv prin folosirea unor mijloace de semnalizare precum benzi pe podea, afise la casa sau distantatoare sub diverse forme de panotaj; marile lanturi comerciale au stabilit grupuri interne de lucru pentru aplicarea neintarziat a tuturor masurilor menite sa protejeze sanatatea clientilor si angajatilor deopotriva.

De asemenea, reprezentantii marilor retele comerciale au mai asigurat ANPC ca au fost sistate activitatile de sampling si cele de testare a produselor dermo-cosmetice in magazine; clientii sunt informati cu privire la masurile de prevenire a infectiei cu coronavirus printr-o serie de afise si mesaje in cadrul punctelor de vanzare; in conditiile suspendarii activitatii scolare, au fost prevazute si introduse sisteme si programe speciale de lucru pentru a veni in sprijinul angajatilor cu copii; programul de lucru al lanturilor de magazine a fost regandit pentru a se limita aglomerarile in mijloacele de transport; a fost aplicata o procedura de triaj a angajatilor pentru a preveni accesul la locul de munca al persoanelor care prezinta simptomatologie specifica (febra, tuse, stare de rau); au fost stabilite componente clare nominale ale echipelor de lucru, precum si perimetre stricte in care angajatii isi desfasoara activitatea si fluxuri de deplasare in cadrul activitatii.