Acasă Stirile zilei Bani ANAF-ul se reorganizeaza! Citeste schimbarea care afecteaza milioane de romani!

ANAF-ul se reorganizeaza! Citeste schimbarea care afecteaza milioane de romani!

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Procesul de reorganizare a ANAF-ului continua si va afecta milioane de romani, ca urmare a recomandarilor facute de Fondul Monetar International in raportul intocmit in luna august 2015. Schimbarea aduce cu sine si un nou val de angajari care inseamna o largire a aparatului de control cu inca 1000 de persoane.

 

Concret, Directia generala de administrare a marilor contribuabili va fi organizata si va functiona ca organ fiscal cu personalitate juridica si buget propriu, in subordinea presedintelui ANAF.

Totodata, documentul prevede organizarea si functionarea in cadrul aparatului propriu al Fiscului a Directiei de executare silita cazuri speciale, precum si a structurilor teritoriale subordonate organelor fiscale, cu atributii in coordonarea si monitorizarea modalitatilor de executare silita, inclusiv a valorificarii bunurilor sechestrate prin modalitatile prevazute de lege, precum si a aplicarii masurilor asiguratorii, relateaza Mediafax.

Directia verificari fiscale care gestioneaza programul de crestere a conformarii voluntare a persoanelor cu venituri mari va fi reorganizata la nivel de directie generala, sub denumirea Directia generala control venituri persoane fizice.

Proiectul mai prevede infiintarea postului de secretar general adjunct, avand in vedere dimensiunile si complexitatea activitatii aparatului propriu al ANAF.

In noua organizare, se pot delega din atributiile de ordonator de credite catre postul de secretar general adjunct care va coordona in mod direct Directia generala de investitii, achizitii publice si servicii interne, Unitatea de imprimerie rapida si Directia generala de buget si contabilitate, urmand ca secretarul general sa coordoneze direct doar Directia generala de organizare si resurse umane si Serviciul de comunicare, relatii publice si mass-media, precum si diverse proiecte cu finantare externa existente la nivelul ANAF.

Pentru aceste schimbari preconizate, Fiscul vrea suplimentarea numarului total de posturi alocat Agentiei cu 1.000 de locuri, justificat, in principal, de volumul activitatii de executare silita pentru care se constituie si structura noua de executare silita cazuri speciale, deficitul de personal la nivelul Directiei generale regionale a finantelor publice Bucuresti, necesarul de posturi la nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, mai ales in contextul primirii calitatii de ordonator tertiar de credite de la 1 ianuarie 2016.

De asemenea, necesarul de personal este dat de deficitul pe anumite arii de activitate si necesitatea completarii posturilor in vederea indeplinirii in conditii corespunzatoare a obiectivelor Directiei generale antifrauda fiscala si directiilor generale regionale ale finantelor publice, precum si de locuri necesare in serviciile suport cu precadere pentru DGAMC, activitatea juridica, tehnologia informatiei.

In prezent, activitatea de administrare a marilor contribuabili se desfasoara in cadrul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili din cadrul aparatului propriu, organ fiscal fara personalitate juridica.

Proiectul de hotarare mai vizeaza introducerea unor prevederi legislative care sa reglementeze aprobarea prin ordin al presedintelui ANAF a modelului de legitimatie de serviciu si uniforma pentru personalul structurilor nou infiintate de executare silita cazuri speciale.

Serviciile si birourile fiscale (municipale/orasenesti/comunale) vor fi incluse in structura administratiilor judetene ale finantelor publice si vor fi create structuri de administrare a contribuabililor mijlocii de la 1 ianuarie 2016.

Organigrama aparatului propriu al ANAF va fi simplificata, prin eliminarea de pe anexa a directiilor aflate in cadrul directiilor generale, acestea continuand sa functioneze in baza HG nr. 520/2013.

Totodata, se va realiza transferul fara plata al mijloacelor fixe si obiectelor de inventar intre unitatile Fiscului prin proces verbal semnat de ordonatorii de credite implicati pentru a flexibiliza regulile prevazute de HG nr. 841/1995 cu referire la structura ANAF si structurile subordonate, existand necesitati obiective de redistribuire de bunuri intre structurile agentiei.

Toate sediile in care functioneaza ANAF si unitatile subordonate se stabilesc prin ordin al presedintelui ANAF.