Acasă Timp liber Auto Duster este amenintat? Cum arata SUV-ul bulgaresc Great Wall H6 (Foto)

Duster este amenintat? Cum arata SUV-ul bulgaresc Great Wall H6 (Foto)

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Great Wall e o marca auto de care putini au auzit, insa pentru ca vine din China si asambleaza in Bulgaria, aproape de granita cu Romania, a existat la un moment-dat “teama” ca “ne invadeaza” chinezii, cu tot cu masinile lor chinezesti made in Bulgaria.

Realitatea e de fapt alta. Am mers in Bulgaria sa le (re)vad uzina Litex Motors si sa conduc modelul H6. Concluzia? Great Wall (Marele Zid) se ridica in Bulgaria caramida cu caramida, iar cel mai nou model al lor, SUV-ul H6, este foarte apropiat de ceea ce poti intalni la mai cunoscutele marci asiatice Hyundai si Kia.

Great Wall H6

Acest SUV este probabil cel mai necunoscut din piata, insa nici nu prea avea cum altfel deoarece lansarea in Romania urmeaza sa aiba loc in curand, in acest prim trimestru din 2015. La exterior, H6 nu seamana cu nimic, ceea ce este o prima bila alba pentru masina, intr-o lume in care chinezilor le merge faima ca sunt buni la copiat. Este un SUV compact cu dimensiuni similare cu ale Nissan Qashqai sau Volkswagen Tiguan, are un design simplu si curat.

In interior se pot observa cu usurinta influente Nissan si Ford, iar cheia de pornire arata mult mai scump decat masina, fiind asemnatoare cu cheile de la cele mai noi modele Audi. Sistemul multimedia este aproape identic cu cel al Qashqai, ca design, insa are functionalitati mai restranse. Chiar si asa, e foarte rapid si usor de folosit.

Schimbatorul de viteze si instrumentele de bord amintesc de modelele Ford din generatia anterioara. Cine a condus un Focus sau Kuga va sesiza imediat asemanarea.

Dincolo de toate acestea, chinezilor le-a iesit o masina suprinzator de reusita. Scaunele sunt moi, confortabile, pozitia de condus e buna, butoanele sunt organizate ergonomic si logic, iar in spate exista spatiu foarte generos pentru picioare si cap. Un mare plus este organizarea tip rastel a portbagajului, fiind astfel foarte simplu sa depozitezi bagaje fara sa le pui gramada, unele peste altele.

La capitolul motorizari e bine sa stiti ca dieselul de 2 litri, turbo, de 143 CP si 310 Nm, este vioi si decent de economic. Cat timp am fost pasager in masina as fi spus ca este si silentios, insa de la volan motorul se aude semnificativ mai tare decat in oricare loc din masina. Cu acest propulsor, Great Wall H6 atinge 100 km/h in 11,2 secunde.

De motorul de 1,5 litri turbo pe benzina, tot de 143 CP, e bine sa uitati ca exista. Pare ca are maximum 100 CP, consuma mult si suna de parca se va strica maine.

Insa dieselul este de luat in calcul, fie macar ca mergeti sa-l conduceti din curiozitate. In fond si la urma urmei nu-i lipseste nimic din ce are orice alt SUV modern de pe piata: aer conditionat cu reglare automata, jante din aliaj de 17 inch, acces si pornire fara cheie, senzori de parcare spate. Pe langa toate acestea, suspensiile sunt excelente, foarte silentioase si cu o setare optima intre confort si sportivitate. Ca particularitate se remarca elementele din aluminiu pentru suspensia spate (multi-link), intalnite doar pe masini premium.

Preturile pornesc de la 14.000 euro cu TVA, iar echiparea de top, cu piele, trapa, tractiune integrala (de la frunizorul NexTrac) si motorul turbo diesel 2.0 TCI de 143 CP (cu turbina BorgWarner si injectie Bosch) costa 24.600 euro cu TVA in Romania, potrivit oficialilor Alexandros Motors, importatorul local. Garantia de 3 ani sau 100.000 km e la nivelul oricarei alte marci din piata. Ramane de vazut ce se va intampla la testele Euro NCAP, unde de regula chinezii clacheaza. Este insa de asteptat ca H6 sa obtina 3-4 stele din 5 posibile.

Pana la finalul anului 2015 va fi introdusa si o echipare speciala, Great Wall H6 Domino, care are partea superioara a caroseriei vopsita diferit fata de restul masinii, beneficiaza de proiectoare cu tehnologie LED si are si sistem de navigatie. La toate celelalte versiuni ecranul tactil este strict pentru multimedia, nu si pentru navigatie.

Sursa:  0-100.hotnews.ro