Afla care sunt cele 10 ALIMENTE sanatoase pentru INIMA ta!

Una dintre primele conditii pentru a avea grija de inima ta este sa consumi alimente sanatoase. O a doua conditie, pe langa alimentele sanatoase, este sa faci miscare. In caz contrar tu iti vei trada inima, iar aceasta, mai devreme sau mai tarziu, va da semne de oboseala.

Iata cateva alimente sanatoase pentru inima ta:

#1: Sfecla Elvetiana

Legumele verzi sunt bogate in potasiu, magneziu si minerale care ajuta la tinerea sub control a presiune arteriale. Fibrele, vitamina A si antioxidantii (luteina si zeaxantina) sunt si ele de real folos pentru sanatatea inimii.

Pont: Sfecla elvetiana poate fi servita sub forma de sote cu ulei de masline si usturoi asezonat cu piper si cu ierburi aromate.

#2: Morcovi

Studii recente asupra morcovilor au scos la iveala faptul ca aceste legume ajuta reglarea nivelului de zahar in sange si reduce riscul de a dezvolta diabet. De asemenea, morcovii sunt in topul alimentelor care lupta impotriva colesterolului datorita continutului mare de fibre solubile, aceleasi ca si in cazul ovazului.

Pont: Adauga morcovi la sosul de spaghetti.

#3: Orz

Incearca aceasta cereala integrala in locul orezului in supe sau tocanite. Fibrele pe care orzul le contine pot scadea nivelul colesterolului si poate, de asemenea, reduce nivelul glocozei din sange.

Click pe aceeasi tema:  Mersul tau arata cat esti de sanatos! Vezi afectiunile care se citesc "in mers"!

Pont: Cerealele integrale sunt pline de nutrienti. Boabele de orz sunt excelente pentru a fi servite pe post de garnitura.

#4: Ovazul

Ovazul, in toate formele sale, iti poate ajuta inima prin scaderea nivelului LDL (colesterolul rau). Un bol cu ovaz iti poate astampara foamea pentru mai multe ore si mentine nivelul zaharului stabil – ceea ce il face foarte folositor in cazul bolnavilor de diabet.

Pont: Foloseste ovaz in locul firimiturilor de paine cand prepari anumite retete.

#5: Seminte de In

Semintele de in au 3 elemente esentiale sanatatii inimii: fibre, fitochimicale, numite lignan si omega 3.

Pont: Consuma seminte de in cu cereale si iaurt, iar inima ta iti va fi recunoscatoare.

#6: Cafea

Cafeaua si ceaiul pot ajuta la protectia inimii prin tinerea departe a diabetului de tip 2. Studiile au aratat ca persoanele care beau 3-4 cescute de cafea sau ceai pe zi pot reduce riscul cu pana la 25% si chiar si varianta decofeinizata are acelasi efect. Insa persoanele care au diabet sau sufera de hipertensiune trebuie sa fie atente intrucat cafeaua poate cauza probleme.

Pont: Bea cafea neagra pentru a limita grasimile si caloriile.

Click pe aceeasi tema:  CAZ UNIC IN LUME: Copilul FANTOMA care s-a nascut FARA SANGE traieste MIRACULOS! VIDEO

#7: Ardeiul Iute

Presara boia de ardei iute peste mancaruri si poti preveni cresterea nivelului de insulina dupa masa. Un studiu realizat in Australia a aratat ca simpla adaugare a ardeiului iute intr-un hamburger duce la scaderea nivelului de insulina la voluntarii supraponderali.

Pont: Atat boiaua de ardei iute cat si ardeiul iute normal sunt inlocuitori excelenti pentru sare.

#8: Sarea Kosher

Sarea Kosher merita incercata de persoanele care au tensiunea arteriala mare. Acest tip de sare iti ofera aceeasi savoare insa cu mai putin sodiu decat varianta obisnuita. Cu toate acestea trebuie sa fii atent si sa nu folosesti in exces sare Kosher.

Pont: Amesteca plantele aromate preferate cu sare Kosher.

#9: Cirese

Ciresele contin antocianina, un antioxidant despre care se crede ca protejeaza vasele de sange. Ciresele, in orice forma, furnizeaza acesti nutrienti care mentin sanatatea inimii.

Pont: Pune cirese uscate in cereale, in salata verde sau in orezul salbatic.

#10: Afine

Lista nutrientilor sanatosi din afine este foarte mare: antocianine, care le ofera culoarea albastra si care sustin sanatatea inimii. Afinele mai contin acid elagic, bera-caroten, acid folic, luteina, vitamina C, magneziu, potasiu si fibre.

Pont: Adauga afine proaspete sau uscate cerealelor.









spre