Ieftin doar la prima vedere
Pana la cucerirea Americii in sistem low-cost vom mai avea de asteptat intre 4 si 5 ani au anuntat oficialii companiei.
In momentul de fata, conducerea Ryanair a contactat constructorii de aeronave pentru realizarea unei flote de avioane destinate zborurilor low cost pe distante lungi.
Pretul de 15 euro anuntat de oficialii Ryanair este insa un simplu miraj intins in fata clientilor.
Numai taxele de aeroport practicate intre cele doua continente pot atinge valoarea de 180 de euro.
In plus, Ryanair este cunoscuta calatorilor pentru practicarea unor taxe suplimentare pentru rezervarea din timp a locului sau pentru bagajele de cala.
In principiu, estimarile expertilor britanici indica un cost de aproximativ 250 de euro pentru un zbor catre Statele Unite.
In medie, cele mai ieftine bilete pe care le poti cumpara acum pe ruta Londra-New York depasesc 550 de euro, fara taxe aeroportuare incluse.
Confort minim
La o durata medie de zbor de opt ore, te-ai astepta sa beneficiezi de un plus de confort in avioane.
Actuala flota Ryanair, operationala pe segmentul low cost din Europa, este compusa din 300 de aeronave Boeing 737-800s, dar acestea se dovedesc impracticabile pe curse de lunga distanta, mentioneaza The Telegraph.
Norwegian Air, va introduce din aceasta vara aparate Boeing 787 Dreamliners pe ruta Gatwick-Statele Unite.
Diferenta in spatiul asigurat pasagerilor este de doar cativa centimetri in plus fata de locurile dintr-o cursa continentala low cost.
British Airlines si Virgin Atlantic folosesc avioane cu spatii la fel de inguste pentru locul oferit pasagerilor: scaune cu inaltimea de 77 cm si latime de 42 cm.
La fel este si cazul confortului oferit in avioanele Air Asia X, un operator de curse low cost pe distante lungi intre Australia si Japonia sau Kuala Lumpur si Europa.
Ceva mai confortabil, dar si mai scump, clasa economy de pe aeronavele Emirates, asigura inca 7 cm in plus la inaltimea scaunului pe avionele Boeing 777-200ER.
O caracteristica a scaunelor din avioanele Ryanair este ca nu se pot inclina, iar expertii spera ca cel putin in aceasta privinta sa se schimbe ceva, altfel un zbor peste ocean ar putea fi o adevarata tortura pentru clientii companiei irlandeze.
Sursa: business24.ro