Medicul specialist in nutritie, diabet si boli metabolice spune ca de vina pentru kilogramele in plus sunt apucaturile proaste pe care le avem, stilul de viata total haotic si faptul ca mancam compulsiv si cedam cu usurinta tentatiilor.

Dr. Laura Ene spune insa ca in adolescenta se apuca „de cate o dieta in fiecare dimineata, rezistam eroic fara hrana pana seara, cand ma razbea foamea si mancam tot ce prindeam prin frigider”. Ulterior, in facultate, evita sa iasa din campus sau sa socializeze pentru ca nu se simtea bine in propria piele si-si cumpara haine mai largi ca sa-si ascunda kilogramele in plus.

Astazi insa are silueta unui manechin.„imi permit sa mananc orice si asta vreau sa va indrum si pe voi. Asta este, de fapt, cheia: sa faci alegerile inteligente si potrivite, pentru ca puteti manca orice, ca si mine, fara sa se cunoasca pe cantar. si spun asta din perspectiva unei femei care a avut o oscilatie de greutate de 20 de kilograme in viata ei. (…) Am cazut in toate capcanele dietelor, le-am incercat pe toate, de la supa de varza la apa cu lamaie, care mi-a dat gastrita”.

„Vorba poetului – nimic din ceea ce este omenesc nu-mi este strain. Nici pofta, nici foamea, nici mancatul emotional, nici mancatul compulsiv, nici mancatul noaptea. (…). Va spun ca alimentele mele preferate sunt pastele carbonara si ca-mi face o deosebita placere sa mananc un muschi de vita cu sos gorgonzola si sa beau un pahar de vin si ca cele mai bune prajituri sunt cele care inoata in ciocolata”.

Cand vine vorba de diete insa, imediat iti taie elanul: „Le urasc din tot sufletul! Nu-mi place sa lucrez cu diete, desi aparent asta este ce fac in fiecare zi. Eu nu militez pentru diete. Sunt o prostie. Sunt capcane. Am jurat ca nu mai tin una niciodata. Militez pentru un stil de viata sanatos. Dietele nu fac altceva decat sa vina cu frustrare multa la pachet si, cand se termina, se intorc toate kilogramele pierdute cu atata chin, eventual cu suplimente”.

De ce ne ingrasam

Dr. Laura Ene spune ca „ne ingrasam pentru ca mancam, in perioadele stresante, alimente hipercalorice in cantitati nepotrivite”. „inmagazinam calorii de care organismul nu are nevoie si pe care, de obicei, nu le inregistreaza ca fiind hrana adevarata”. Exista solutii la indemana, dar parca e mai simplu sa cedezi tentatiei. „Putem alunga stresul cu un masaj relaxant, citind cartea preferata, imbratisand pe cineva drag, uitandu-ne la un film, dar uneori pare ca nimic nu se compara cu o ciocolata, cu o cupa de inghetata sau cu o portie de cartofi prajiti”.

Ciugulitul, extrem de periculos

„Ciugulitul continuu si mancatul pe apucate ne ingrasa fara sa ne dam seama. (…) Organismul nu trateaza caloriile din rontaieli si ciuguleli la fel ca pe cele obtinute din alimente sanatoase, pline de nutrienti de calitate, depunandu-le rapid. in general, aceste gustari luate in graba nu contin fibre, astfel incat nu ne simtim satui dupa ce le consumam, ba chiar creste probabilitatea de a manca mai mult la mesele urmatoare. (…) Senzatia de satietate este strans legata de statul la masa. Daca te asezi pe scaun si mananci o portie de carne, peste, cartofi, orez, salata, legume sau o ciorba – alimente nutritive care compun o masa cu adevarat sanatoasa si satioasa – te costa mai putine calorii decat rontaielile din timpul zilei”, spune dr. Laura Ene.

Sursa: doctorulzilei