Trecerea timpului ne afecteaza creierul, insa depinde de noi cat de mult il expun prin stilul de viata. Un test creat de dr. Vincent Fortanasce, profesor de neurologie la University of Southern California, poate ajuta la evaluarea „varstei reale a creierului” si sugereaza o serie de recomandari utile pentru incetinirea procesului de imbatranire cerebrala si scaderea riscului de aparitie a bolii Alzheimer.

„Cu cat devenim mai batrani, cu atat pierdem mai repede neuroni”, spune dr. Stuart Ritchie, cercetator la Centre for Cognitive Ageing and Cognitive Epidemiology din cadrul University of Edinburgh. „Distrugerea neuronilor duce la micsorarea dimensiunilor creierului si stim acum ca aceasta micsorare este legata de pierderi ale capacitatilor cognitive.” Se reduce, de asemenea, numarul conexiunilor cerebrale – legaturile dintre neuroni.

Dupa varsta de 60 de ani, cu totii incepem sa prezentam unele schimbari de acest gen la nivelul creierului, dar, in cazul unor persoane, schimbarile apar mai devreme, iar la altele, mai tarziu.

Dr. Vincent Fortanasce, profesor de neurologie la University of Southern California, este de parere ca, apeland la testul simplu dezvoltat de el, la care trebuie sa raspundeti cu „adevarat” sau „fals” la un numar de 25 de afirmatii, se poate afla varsta creierului. (Totusi, alti cercetatori sunt de parere ca unele dintre conceptiile implicate de chestionar – precum beneficiile aduse de suplimentele nutritive.)

Iata testul:

1. Dorm in fiecare noapte 7-8 ore (sau mai mult).

2. Mananc zilnic cel putin 5 portii de fructe si legume bogate in antioxidanti.

3. Mananc zilnic cel putin o portie de afine, mure sau zmeura.

4. Mananc de cel putin 3 ori pe saptamana peste bogat in acizi omega-3, pregatit la gratar sau la cuptor.

5. Iau de cel putin 5 ori pe saptamana suplimente de ulei de peste sau ulei de in, bogate in acizi omega-3. .

6. Iau zilnic un supliment de acid folic si o pastila de multivitamine.

7. Iau zilnic o doza mica de aspirina.

8. Beau vin rosu sau suc de struguri rosii cel putin de 5 ori pe saptamana.

9. Fac exercitii fizice aproape zilnic, cel putin cate 30 de minute odata (in total, cel putin 3 ore de exercitii fizice viguroase, pe saptamana).

10. Citesc carti dificile, rezolv cuvinte incrucisate sau Sudoku sau ma implic, de cel putin 5 ori pe saptamana, in activitati care necesita invatare activa, memorizare, calcule, analiza si rezolvarea unor probleme.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.