Secretul longevitatii, sanatatii si nivelului scazut al obezitatii in randul japonezilor este regimul alimentar pe care acestia il adopta.

Legumele crucifere (varza, conopida, broccoli) sunt consumate de catre japonezi de cinci ori mai des decat o fac alte popoare, iar acest obicei are un efect benefic asupra sanatatii, acestea avand un important rol impotriva cancerului, spune specialistul in alimentatie Corina Zugravu, potrivit evz.ro. In plus, alimentatia lor este bogata in acizi grasi omega-3, dat fiind faptul ca se consuma la ordinea zilei peste oceanic si alge, care sunt si surse importante de minerale.

Orezul, inlocuitor de succes pentru paine

Japonezii prefera orezul, in locul painii albe, care are un continut caloric mare, contribuind la cresterea ingreutate. Mancand orez, obtii mai usor senzatia de satietate.

Portii reduse si aspect apetisant
Vasele folosite de japonezi sunt mai mici decat cele utilizate de alte popoare, ceea ce reduce automat portiile. Cantitatile mari de mancare servite la masa, uneori fara sa constientizam, sunt principalul vinovat pentru obezitate, arata specialistul citat de sursa mentionata.

Fara ulei
Prajitul alimentelor in baie de ulei nu se numara printre obiceiurile japonezilor, acestia preferand alimentele gatite la abur sau trase la tigaie, pentru a nu altera proprietatile nutritive. Singurul pe care il folosesc, in cantitati mici, este uleiul de rapita.

Cum poti slabi cu orez

Se fierb zilnic 500 de grame de orez de buna calitate, integral si dupa ce fiertura se raceste, se adauga cateva muraturi tocate, precum o gogonea, doua – trei buchetele de conopida, un castravete murat, un sfert de pepene mic sau o pruna murata, ori doua trei foi de varza murata. Poate fi ales si soiul de orez asa zis „lipicios”, negru, care are un continut caloric scazut si este foarte sanatos si gustos. Cantitatile de muratura sunt la bunul simt, astfel incat sa nu aglomereze sau sareze prea mult orezul si amestecul sa aiba un gust placut. Deci in principiu, se aleg muraturile preferate sau se alterneaza zilnic, pentru diversitatea gustului.

Cei care iubesc ghimbirul murat il pot adauga in amestec. Acesta poate fi preparat acasa, amestecat in borcan cu celelalte muraturi, carora le imprumuta gustul usor picant; insa se gaseste si la supermarket in borcan, preparat dupa metode traditionale asiatice, chinezesti sau japoneze. Muraturile pot fi inlocuite si cu legumele ca atare, crude ori fierte, insa japonezii le prefera pentru aportul lor de probiotice extreme de pretios, obtinut prin fermentatie. Persoanele cardiace, hipertensive, supraponderale sau obeze, care trebuie sa slabeasca pentru a-si salva sanatatea si a reduce marea presiune asupra inimii de a iriga intregul sistem circulator supradimensionat, daca recurg la aceatsa dieta timp de 7-10 zile ar trebui sa desareze muraturile inainte de a le amesteca cu orezul si sa adauge alte legume simple, precum dovlecei fierti simpli, arata bzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.