Pacientii abonati, care solicita consultatie la un anumit medic, dintr-o anumita clinica, ajung sa astepte si o saptamana, doua sau chiar mai mult pana gasesc un loc disponibil, in timp ce un pacient neabonat (care plateste consultatia la receptie) gaseste un loc disponibil mai repede la acelasi medic.

„Am avut un abonament medical la MedLife si, in principiu, in functie de specializare si medicul solicitat asteptam cam una-doua saptamani pentru obtinerea unei programari. Acelasi lucru era valabil si cand aveam un abonament la Regina Maria. Pe de alta parte, recent am incercat sa-mi fac o programare la Regina Maria cu plata acestei programari, 170 de lei. Obisnuita cu durata mare de asteptarea din perioada in care am avut abonament, am sunat din timp. Mi-au zis sa vin in doua zile. M-au luat complet prin surprin­dere“, spune Roxana, o angajata care a beneficiat in trecut de abonamente medicale.

in prezent, in Romania sunt circa un milion de abonamente medicale, in medie companiile platesc intre 10 si 20 de euro pe luna pentru un abonament negociat pentru angajati.

„Aproximativ 80% din totalul locurilor din cadrul Regina Maria sunt disponibile pentru abonati, lunar, la nivelul intregii retele, iar diferenta de 20% este dedicata neabonatilor“, a explicat Fady Chreih, CEO al retelei de sanatate Regina Maria, al doilea cel mai mare jucator de pe piata locala.

„Programam pacientii cat mai repede posibil. in relatia cu clientii corporate suntem ghidati de acordurile contractuale pe care le-am stabilit anterior. Uneori, acest lucru inseamna ca accesul la o anumita specialitate se face in intervalul de timp agreat“, a spus Adrian Peake, director general al Medicover Romania, potrivit ZF.

Acelasi lucru a fost dezvaluit si de vedeta Cabral pe blogul personal in urma cu aproximativ un an.

„Nu-mi place sa scriu de rau, pentru ca atunci cand vorbesti numai de rau… doar rau ai in jur.

Nu-mi place sa scriu nici la nervi, pentru ca am tendinta sa ma apas prea tare pe cuvinte. Acum o sa scriu, dar nu de rau, ci ca radiografie. si nici n-o sa ma apas pe cuvinte… dar daca scapa niste ironii, sper sa ma intelegeti.

Trei chestii:

Unu:

Infectie in gat. Febra mare, gatul umflat ca un bustean, dureri ca la balamuc. Ma programez la ORL Regina Maria Sun Plaza.

Ma vede o domnisoara, foarte simpatica, imi da un tratament.

ii spun ca la mine infectiile astea in gat sunt pacatoase si s-ar putea ca antibioticul pe care mi l-a dat sa nu faca fata.

Convenim ca daca nu merge, a doua zi sa-i dau un telefon si sa ne sfatuim.

A doua zi, la filmare, trageam sa mor. Febra tot mai sus, nu mai puteam inghiti nici apa, durerile erau deja de filme de groaza.

Sun pe infoline-ul Regina Maria, imi raspunde un domn care-mi zice ca domnisoara doctor nu e la serviciu.

ii explic ce si cum, il rog cat stiu eu de frumos sa incerce sa gaseasca o solutie.

imi zice ca n-are cum sa dea de doctorita.

imi cer scuze, ii spun ca am febra cat calul, ca mi-e rau si ca nu pot pleca de la filmare, as lasa 120 de oameni sa stea ca prostii in strada.

– Va rog frumos, daca nu-mi puteti da numarul dansei, poate o puteti contacta Dumneavoastra…

imi zice ca n-are ce sa faca, nu poate sa-mi dea numarul de mobil.

ii spun ca… dar nu mai am cui. Ca-mi inchide telefonul.

Mai sun o data. imi raspunde nervos si-mi zice ca… ce n-am inteles?!

Doi.

Andreea e si ea abonata. Suna pentru o programare. ii spun ca nu mai sunt locuri la consultatii decat peste vreo trei saptamani. OK, asta e.

Apoi o roaga mama ei, care nu e abonata, sa o programeze si pe ea. Suna tot Andreea… aveau locuri pentru saptamana imediat urmatoare.

Deci… daca platesti abonament lunar ma programezi peste trei saptamani, dar daca vin de pe strada ma iei in trei zile. Da, suna logic. Clar.

Trei.

Ieri se simtea rau fiica-mea. si pentru ca stiu ce e pe capul celor de la Ambulanta Bucuresti (ma rog, SABIF), zic sa nu sunam la 112. Ma sui in masina si ma duc la… Regina Maria, Spitalul Ponderas.

Spital frumos, luminos, mobila de vezi doar prin reclame, culori pe pereti si uniforme cu mutunache.

si doar doi doctori, in conditiile in care aveam in fata alti 11 pacienti.

Asta e, asteptam. si-am asteptat.

2,5 ore.

La coada copii de la 6 luni la 14 ani. Cu febra, pneumonii, indigestii. Era si-un baietel cu mana luxata sau fracturata, nu stiu.

si in conditiile in care eram deja multi… tot veneau parinti cu copii in brate.

Ce trebuie spus din start este ca personalul era foarte amabil, binevoitor si atent. Doar ca erau mult prea putini.

Domnisoara doctor la care am intrat a fost foarte misto. Fetele de la front-desk… foarte misto.

Dar a durat nepermis de mult.

Au facut oamenii investitii, nu zic nu. Doar ca au investit in mobila si pereti, oamenii sunt mult prea putini.

si faza si mai misto a fost ca dupa ce am asteptat atat sa intram la doctor… am mai stat inca 20-30 de minute ca sa platim.

si n-am reusit, pentru ca sus, in Pediatrie, la ora aia se inchide casa. Asa ca am fost indrumati sa coboram la parter, unde se faceau si internarile. si-a trebuit sa asteptam. si sa asteptam. si sa asteptam.

A mea era tot rau, nu apucaseram sa-i luam niciun medicament, s-a intins pe niste canapele.

Dupa cat am stat am zis ca le platesc prin banca, sa-mi trimita factura si le dau banii in 2 minute, am de doftoricit un copil… nu sa pierd alte ore la coada.

si ca sa fie treaba clara… nu fac parte din gasca de oameni care urla Am dat bani, e dreptul meu!. Nu suport chestia asta, mi se pare ca platesti pentru niste chestii decente, n-ai cumparat tot spitalul.

Dar una este sa fii intelegator, alta este sa atarni ca rufele la uscat, si tu si copilul, ore intregi, la un spital privat.

Spital unde vezi ca angajatii se chinuie sa compenseze prin amabilitate si rapiditate greselile unui management care are o pasiune evidenta pentru mobila si pereti”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.