Absenta micului dejun este un real pericol pentru sanatate, avertizeaza medicii nutritionisti. Daca sarim peste prima masa a zilei ne scade glicemia si riscam sa infulecam apoi tot ce ne pica in mana: produse de patiserie, gogosi, ciocolata.

Un mic dejun sanatos se compune din cereale integrale precum fulgi de ovaz, secara sau porumb, proteine cu continut redus de grasimi, respectiv sunca de pui sau curcan, somon afumat, albus de ou, seminte si nuci, lactate degresate, fructe si legume.

Combinatia acestor grupe de alimente asigura un complex de carbohidrati cu eliberare prelungita, fibre, proteine si cantitati reduse de grasimi care, pe langa beneficiile nutritionale certe, ne vor asigura senzatia de satietate pentru mai multe ore, potrivit „Abecedarului de nutritie“, coordonat de prof. dr. Nicolae Hancu, medic primar diabet, nutritie si boli metabolice, potrivit adevarul.ro.

Pranzul este a doua masa importanta a zilei si adesea cea mai bogata caloric, asigurand intre 400 si 700 de kilocalorii. Ce este indicat sa consumam, potrivit sursei citate mai sus. In primul rand, proteine cu valoare inalta ca de exemplu peste sau fructe de mare, carne de curcan sau de pui, carne de vita sau de porc (dar nu mai des de 3-4 ori pe luna).

Legume – brocoli, conopida, cartofi, morcovi, fasole verde, mazare, spanac, varza, dovlecel, sub forma de salate, supe, ciorbe sau creme de legume.

Urmeaza leguminoasele precum lintea, fasolea boabe, mazarea uscata sau soia si cerealele precum orezul basmati sau brun, pastele de faina integrala fara ou, paste din orez, mamaliga din faina de malai nerafinata, paine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here