Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta SA este o societate de interes national care are in administrare porturile Constanta, Midia si Mangalia. Pe 1 septembrie 2016, a fost numit in functia de director general al CN APMC SA, Nicolae Dan Tivilichi, galatean la origine. Sustinerea pentru numirea lui Dan Tivilichi in aceasta functie a venit din partea vicepremierului Viorel stefan, galatean si el.

De fapt, Dan Tivilichi este ”produsul” unui grup din PSD cu origini la Galati. Viorel stefan are state vechi in PSD, a intrat in partid in 1993 si de atunci a avut trei mandate de senator si doua de deputat. in guvernul Grindeanu a ocupat functia de ministru al Finantelor Publice dar a fost remaniat dupa mai multe critici venite din partea lui Liviu Dragnea.

Conform propriului CV, vicepremierul Stefan si-a inceput activitatea in anul 1980 ca economist in cadrul Navrom Galati. in perioada 1991 – 1997, Viorel stefan a fost director al Navrom Galati, iar din 1997 pana in 2002 a fost presedintele companiei. intre timp Navrom Galati. Conform declaratiei de avere, vicepremierul Viorel stefan detine actiuni la Navrom Bac, Navrom Reparatii si TTS SA societati care fac parte din grupul Navrom Galati. Grupul de firme Navrom Galati din care face parte si TTS SA este unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata transportului fluvial, dar si un operator important ce detine facilitati portuare (dane de operare) in Portul Constanta, inchiriate de la CN APMC SA.

Proiect pe bani europeni compromis de managementul defectuos

„Protect – Infrastructura pentru operatiuni sigure şi pentru protectia mediului in Portul Constanta” este un proiect derulat de CN APMC SA si cofinantat de Uniunea Europeana prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF). Valoarea totala a proiectului este de 12,5 milioane de euro. Perioada de implementare a proiectului: 01.07.2016 – 31.07.2019.

La licitatie s-au inscris urmatoarele firme: SC Citadina 98 SA, SC Tancrad SRL, SC Utilnavorep SA, SC Ave Tebia SRL, SC Saga Energy SRL, ACSA Obras E Infraestructuras SAU.

Castigatoare a fost declarata S.C. Ave Tebia SRL. De fapt este vorba despre un consortiu format din Ave Tebia SRL, Consal Trade SRL si Aduro Impex SRL. Cele trei companii trebuiau sa se ocupe de intocmirea proiectului, construirea unei platforme betonate, construirea unei statii de epurare, si extinderea cheului DA2 cu 130 m.

Statia de epurare va prelua si trata apele uzate rezultate de la navele aflate in tranzit in Portul Constanta. Cu toate ca mai sunt aproximativ cinci luni pana la finalizarea proiectului, nici macar proiectul nu este finalizat.

De foarte multi ani in porturile maritime romanesti preluarea apelor uzate de santina de la navele aflate in tranzit se face cu nave vechi, depasite fizic si moral. Stocarea si neutralizarea acestor ape reziduale este o problema acuta pentru CN APMC SA. Portul Constanta nu are nave specializate si nici facilitati de tratare si epurare a apelor uzate de la navele aflate in tranzit.

Tancul colector, „Canara”, nava specializata in preluarea apelor uzate de la nave ce apartine CN APMC SA are peste 40 de ani vechime si din punct de vedere tehnic nu mai indeplineste conditiile de navigatie. De cativa ani nava este legata la chei si este folosita doar ca tanc colector. in aceasta situatie se impunea achizitionarea unei nave moderne care sa poata prelua in conditii de siguranta apele uzate de la vapoarele aflate in tranzit. Solutia a fost tot proiectul Protect care include proiectarea, construirea si livrarea unei nave tanc de 500tdw.

Navrom Shipyard, companie din sfera de influenta a vicepremierului Viorel stefan si-a adjudecat nava

La procedura de achizitie publica pentru nava-tanc au participat: SC Navrom Shipyard SRL si SC Tehnorex International SA.

Castigator a fost desemnat SC Navrom Shipyard SRL, firma din zona de interes a vicepremierului Viorel stefan.Valoarea contractului este de 2 milioane de euro.

Citeste mai mult pe EVZ