Aerodromul Tuzla, controlat de mogulul aerului, Dorin Ivascu, isi lasa fara aer pilotii si pasagerii, cam la patru ani. Joi, 21 feb, in dreptul numelui lui Ivascu se poate scrie cifra 17. 17 morti. Intrebare: cati oameni mai trebuie sa moara pentru ca acest aerodrom sa se inchida?

Un avion utilitar s-a prabusit joi dupa-masa, in Romania, in judetul Constanta. „Astazi, 21 februarie 2019, la ora 16:03 a avut loc un accident aviatic pe aeroportul din Tuzla, in care a fost implicata o aeronava de tip Diamond 42, avand la bord doi piloti. Aeronava efectua un zbor de instruire”.

Elevul de 58 de ani care lua lectii de zbor a decedat. Instructorul, de 55 de ani, a reusit sa supravietuiasca. Parchetul de le langa Curtea de Apel Constanta si Autoritatea Civila Aeronautica investigheaza cauzele accidentului aviatic de la Tuzla.

Istorie marcata cu numeroase victime

In urma cu 19 ani, tot la Tuzla a avut loc o tragedie mult mai mare. 12 militari si-au pierdut viata, iar alti doi au fost in stare grava, dupa ce un avion militar de tip Antonov AN-2 s-a prabusit. Dezastrul de la Tuzla este cel mai grav accident aviatic produs in ultimii 30 ani in Romania. Victimele accidentului aviatic de la Tuzla: Comandorul Nicolae Jianu (49 de ani)Locotenent-comandor Catalin Vicentiu Antoche (34 ani)Locotenent Lavinia Guita (26 ani) – copilotul avionului care s-a prabusit la TuzlaMaistrul militar clasa I Razvan Ranghet (43 de ani)Maistrul militar clasa a II-a Florin Claudiu Cismasu (34 de ani)Maistrul militar clasa a II-a Catalin Radoi (36 de ani)Maistrul militar clasa a III-a Badut Papuc (29 de ani)Fruntasul Constantin Vladut Sarman (26 de ani)Fruntasul Marius Catalin Chioveanu (22 de ani) Fruntasul Cosmin Furtuna (28 de ani) Soldatul Cosmin Florescu (25 de ani)Locotenentul Liviu Antim (27 de ani). Si lista mortilor nu se opreste aici. in decembrie 2014 patru oameni au pierit prabusindu-se cu un avion intretinut la Tuzla.

iulie 2010- accident Tuzla, 12 morti
decembrie 2014, 4 morti in lac, avion intretinut de Tuzla
21 feb. 2019 – 2 morti

Cine este Dorin Ivascu

Fost ofiter al Directiei de Informatii Externe si director al TAROM de pe vremea comunismului, Dorin Ivascu, a atras atentia tuturor in urma cu cativa ani cand a reusit, fara mare tam-tam, sa strecoare pe ordinea de zi a Guvernului Ponta un proiect de lege privind deschiderea unui punct de frontiera privat la Tuzla, unde detine si un aeroport privat, relateaza m.ziuanews.ro.

Dupa ce a cazut regimul comunist, Dorin Ivascu a fondat LAR (Liniile Aeriene Romane), prima companie aeriana privata din tara care opera initial aeronavele lui Ceausescu si ale serviciilor de securitate din subordine. in 1998, a facut un parteneriat cu Regional Air Services din Tanzania si a preluat Aeroportul Tuzla de la Aviatia Utilitara Romana.

Desi aerodromul Tuzla are doar doua piste inierbate si pe deasupra este situat in mijlocul campului, conducerea companiei vrea certificarea acestuia ca Aeroport International de marfuri si pasageri, aici incluzand si un punct de trecere a frontierei. Printr-o lege initiata in 2012, Ivascu, care fusese acuzat in scandalul „tigareta 2”, din 1997, de trafic de armament catre tari africane, vrea sa-si deschida punct vamal la doar 150 km distanta de conflictul din Ucraina.

  • Detine monopolul pe operatiunile de handling pe toate aeroporturile din Romania prin compania Romanian Airport Services (RAS), ce se ocupa de manevrarea bagajelor pe toate aeroporturile din Romania.
  • Aerodromul de la Tuzla care este administrat de firma Regional Air Services, controlata de Dorin Ivascu. Acesta a fost director Tarom in perioada 1981-1988, ocupandu-se de liniile pentru Libia, Singapore, Anglia si America de Nord. in perioada 1990-1996 a fost director general al Romanian Air Lines, prima companie de aviatie privata din Romania. in 1995 a ajuns presedinte al Romanian Air Services, iar in 1998 a devenit actionar unic al Regional Air Suport. Din 2006 apare ca actionar al Regional Air Services SRL – Aerodrom Tuzla.
  1. Afaceri in domeniul transportului aerian
  2. Preia de la Aviatia Utilitara, in 1998 aerodromul Tuzla
  3. A avut mereu trecere in Ministerul de la Aviatia Utilitara. Transporturilor, in 2012 a reusit prin secretarul de stat Valentin Preda sa puna pe masa executivului un proiect de HG prin care aerodromul Tuzla urmeaza sa devina aeroport international
  4. RAS Tuzla castiga contracte prin atribuire directa in detrimentul aeroportului de stat si detine in prezent monopol pe segmentul zborurilor cu elicopterul
  5. Supranumit mogulul aerului, si-a facut un nume si o avere din aviatie, domeniu in care activeaza de circa 25 de ani. Extrem de discret, milionarul Ivascu nu apare in topurile locale de specialitate.
  6. Campion national la orientare turistica in tinerete