Cel mai cunoscut specialist in nutritie, Mihaela Bilic, analizeaza care sunt gustarile dulci si sarate care ne pot afecta silueta daca nu suntem atenti la aportul caloric.

„Rontaieli dulci si sarate. Cand vine vorba de o gustare de obicei apelam la un produs ambalat care, fie e usor de tinut in geanta sau in sertarul de la birou, fie se gaseste la orice chiosc sau automat dintr-o cladire. Important e sa stim ca desi pachetelele/pungutele sunt mici, rareori contin o singura portie.

Pentru a fi mai usor de apreciat care e portia corecta, luati in calcul ca in nutritie notiunea de gustare inseamna un aport de aproximativ 150 calorii. si mai luati in calcul ca toate rontaielile, fie ca sunt dulci sau sarate, au in medie 450 calorii.

Concluzia: o gustare corecta inseamna maxim 35 grame! Iar cand vine vorba de ciocolata, chips-uri si oleaginoase gen alune sau migdale, pentru ca au in medie 550 calorii, portia scade la 25 grame.

Ca sa fie mai usor de apreciat, am facut din nou o sedinta foto.

– gustare dulce- pentru 150 cal aveti de ales intre: 2,5 biscuiti digestivi, 2 bucati Eugenia, 1 baton de cereale, 8 prune uscate, 3,5 napolitane, 5 patratele de ciocolata, 1/2 baton de slabit(!!!!) sau 1 croissant cu ciocolata

– gustare sarata- aceleasi 150 cal pot proveni din: 20 boabe de fistic, 30 alune, 30 sticks-uri, 7 bucati bake rolls, 10 covrigei, 4 covrigi de Buzau, o ceasca de chips-uri.

Nu va lasati amagiti de aceste produse, de obicei cel mai mic ambalaj contine minim 2 portii si depaseste ca aport caloric o farfurie de mancare. Asta ca sa nu ne miram ca ne-am ingrasat din…gustare”, scrie Mihaela Bilic pe Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here