Mihaela Bilic, despre mancarea fast-food. Nimic din ceea ce este comestibil nu e periculos sau nesanatos. Doza face otrava!

Medicul nutritionist Mihaela Bilic a explicat ca mancarea de tip fast-food nu e „atat de toxica”. Ea a precizat ca „nimic din ceea ce este comestibil nu e periculos sau nesanatos”, alimentele de tip fast-food fiind chiar „foarte hranitoare”. Important este sa fie consumate cu moderatie pentru ca sunt foarte concentrate: contin mult zahar si multe grasimi. „Doza face otrava”, a mentionat nutritionistul.

„Sper din tot sufletul ca parintii nu au facut din acest tip de experienta nici un tabu, nici o chestiune care sa fie periculoasa si sa considere ca acolo e un lucru atat de toxic, de nerecomandat, incat ti-ai facut pacat capital. E o chestiune banala. Acolo mancarea e foarte concentrata, e foarte hranitoare. Totul vine din America, din pacate mai mult rele din punct de vedere alimentar, vin de acolo. Chifla are zahar, chifteaua probabil mai multa grasime decat am pune noi. Am vazut inclusiv adolescenti care merg zilnic sa manance in astfel de fast food-uri pentru ca e ieftin. Dar adolescentii erau foarte slabi pentru ca nu aveau bani decat de cea mai mica formula. E o chestiune pe care a demontat-o un nutritionist de la Stanford, 6 luni, ca raspuns la un film care a circulat foarte mult si acuza fast food-ul ca ar fi cauzator de obezitate si de boli. A mancat 6 luni doar junk food, lucruri foarte procesate, concentrate in grasimi si zahar, dar in limita a 2.000 de calorii, ceea ce pentru un barbat e putin. Dupa 6 luni, medicul a slabit 10 kilograme si analizele de sange au aratat o imbunatatire pana la 30%. Paradoxul e ca doza face otrava. Nimic din ceea ce e comestibil nu e nici periculos, nici nesanatos”, spune Mihaela Bilic pentru Digi24.

„Poate fi orice tip de produs consistent: un croissant, o ciocolata. Important e sa intelegem ca nu putem cheltui prin miscare cat de mult putem manca. Daca mergi pe o banda, in mai mult de jumatate de ora, nu arzi mai mult de 300 calorii. Tot ce e ambalat e extrem de concentrat. Le-as numi super alimente. Un astfel de sandviş, indiferent de la ce lant provine, are, in functie de sosuri - unde e grasimea multa si concentrata intr-un volum mic - are probabil intre 400 si 600 de calorii. Daca e doar unul pe zi, poti sa si slabesti. Dar daca e cea mai mare portie si mai pui cartofi prajiti, un cartof fiert are doar 80 calorii, daca l-ai prajit ajunge la 400. Nu e nimic toxic acolo, dar e foarte concentrat.

inseamna un efort pe mai multe zile. intr-o zi intreaga, partea pe care o putem modifica din punct de vedere al consumului caloric este de doar 25% din metabolismul total. Daca avem o ratie de 2.000 calorii pe zi, atat consuma corpul, 1.500 din ele sunt cheltuiala de metabolism bazal care nu poate fi influentata de miscare, de sport, de nimic. Partea pe care putem sa o ajustam si sa o reglam e de 30% din tot metabolismul. Daca mancam in fiecare zi mai mult de 400 de calorii decat ce are nevoie corpul nostru, vom avea nevoie cam de o saptamana sa scapam de ele”, explica Mihaela Bilic, nutritionist.

30 mar 21:05Cap Limpede