Mihaela Bilic a dezvaluit pe pagina sa de socializare care este tendinta actuala in materie de afaceri si adevarul trist din spatele acestei imagini.

„Farmacii si centre medicale- tendinta actuala in materie de afaceri. Poate fi peisajul stradal un indicator al nivelului de trai? Poate fi diagnosticata starea natiei pe baza tipului de afaceri care prospera in Romania? Pot arata interesul si preocuparile oamenilor, directia spre care se indreapta o tara? Pentru ca, daca ar fi asa, viitorul NU suna bine.

Imi place sa iau pulsul strazii, sa observ cladirile, incercand sa inteleg care sunt nevoile si cautarile semenilor mei. Ce este la moda acum, pe ce se cheltuiesc banii? Cand eram studenta erau la moda merdenelele, acum sunt la mare cautare covrigii.

A trecut si moda buticurilor pline cu de toate, ale caror vitrine mixau laolalta haine de copii si produse de curatenie. Sediile de banca, impozante si avide de clienti, s-au imputinat si ele treptat, facand loc supermarket-urilor si magazinelor alimentare. A venit apoi momentul mult asteptat in care au inceput sa apara spatiile dedicate unui singur produs, un fel de magazine artizanale cu specific bine definit: florarii, aprozare, macelarii, delicaterii, ciorbarii etc.

Nu am apucat sa ma bucur bine de „insanatosirea” peisajului urban, cand o realitate trista mi-a deschis ochii: s-a umplut orasul de farmacii si centre medicale! La orice colt de strada gasesi macar o farmacie, ca sa nu spun de cele care sunt puse una langa alta sau una vizavi de alta, ca sa nu mai fie nevoie sa traversezi? Cat despre centrele medicale ce sa spun, din ce in ce mai elegante si mai invitante, mai ca-ti vine sa crezi ca e o bucurie sa fii bolnav. O explozie de servicii medicale, analize, investigatii si consultatii pe toate gusturile si pentru toate buzunarele.

Sa fie asta noua moda, sa fi inteles mediul de afaceri romanesc ca asta este viitorul, ca asa se fac banii? Sa fie natia asta din ce in ce mai bolnava, mai trista si mai necajita incat sa aiba nevoie de mai multe farmacii decat librarii? Sa ajunga mersul la doctor sa fie mai frecvent decat mersul la teatru? Sa fie durerea mai deasa decat bucuria? Se pare ca e mai profitabil sa faci bani din boala si asta ar trebui sa ne dea de gandit”, scrie Mihaela Bilic.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.