Stresul este o epidemie a secolului XXI. Munca, comunicarea cu persoanele neplacute, problemele in relatii, stirile negative de la televizor – toate acestea cauzeaza stresul cronic, de care aproximativ 39% dintre oameni sufera. Din cauza nervilor, o persoana se imbolnaveste, capacitatea de lucru scade, toate dorintele dispar, cu exceptia de a ajunge mai repede la somn. Cand toate resursele corpului au fost consumate, incepe epuizarea nervoasa sau depresia. In acest moment, psihicul este cel mai deprimat si este nevoie de un curs de reabilitare pentru a reveni din nou la normal. Dar cum sa nu ajungi la o astfel de stare si sa faci fata singur stresului, fara sa recurgi la ajutorul medicilor?

1. Stresul sanatos si nesanatos

Stramosii nostri au invatat sa reactioneze instantaneu la orice pericol. Pentru ei a fost vital sa-si salveze viata si viata celorlalti din comunitate. Astazi traim, desi nu in cele mai linistite timpuri, dar in acelasi timp modul nostru de viata nu poate fi comparat cu ceea ce au indurat stramosii nostri zi de zi.

In consecinta, psihicul a suferit modificari, iar acum oamenii au devenit mai putin rezistenti la stres. Imaginati-va ca sistemul nostru nervos este o banda elastica. Poate fi puternic intins, dar chiar si cea mai elastica substanta din lume are limita si, in cele din urma, se va rupe. Sistemul nostru nervos functioneaza pe baza acestui principiu. Putem suporta mult stres, dar fiecare persoana are o limita cand vine un punct de cotitura si se confrunta cu o problema nervoasa. Stresul pe termen scurt este util: ajuta la activarea tuturor functiilor corpului pentru a face fata oricaror teste sau sarcini de urgenta. Dar, pe termen lung, stresul duce numai la tulburari nervoase. Auto-hipnoza: o simpla solutie impotriva stresului si depresiei.

2 Din ce cauza apare stresul

in primul rand, acesta apare din lipsa de odihna si posibilitatea de a te recupera. Pentru a avea timp sa facem toata munca, sa petrecem timp cu familia si cu prietenii, incercam sa ocupam fiecare minut din programul nostru. Ca urmare, nu ai timp pentru tine, pentru un somn normal si odihna, ceea ce duce la epuizarea completa a corpului. in al doilea rand, munca monotona si aceleasi actiuni zi de zi.

Constiinta noastra este unica, iar cand ne schimbam activitatea, munca, atunci exista o stimulare a creierului si incepe sa produca dopamina. Daca munca este monotona, acelasi tip si in fiecare zi, atunci corpul produce cortizol – un hormon de stres, care influenteaza oboseala, productivitatea si nervozitatea.

in al treilea rand, consumam prea multe informatii inutile, mai exact de 5 ori mai mult decat o persoana obisnuita in anul 1986. Aceasta este echivalenta cu aproximativ 175 de ziare pe zi, lucru care ne consuma foarte multa energie. Mai putina energie – mai multa oboseala si epuizare cronica care duc la stres. Este important sa alegeti pentru dvs. informatii care sunt benefice si sa le ignorati pe cele inutile, care doar obosesc creierul.

si in cele din urma, lipsa capacitatii de concentrare. Cand nu va puteti concentra asupra muncii, chiar si o mica sarcina se transforma intr-un maraton de mai multe ore, dupa care va simtiti obositi si epuizati. Controlul nesfarsit al mesajelor pe retelele sociale distrage atentia de la sarcina si ai nevoie de cel putin 15 minute pentru a reveni la ritmul de lucru. Acum imaginati-va cat timp petreceti doar pentru a va reveni si a va concentra asupra sarcinii.

3 Cum faci fata stresului

Creaza un program

Asigurati-va programul astfel incat in ​​fiecare zi sa aveti ocazia sa va relaxati si sa petreceti timpul necesar pentru odihna. intr-o zi libera incercati sa te relaxezi mai mult. Daca este necesar, rezervati o zi intreaga pentru a va recupera. Nu este grav daca vei lipsi de la o intalnire cu prietenii.

Spuneti „nu” mai des

Aceasta abilitate va economisi nu numai o multime de timp, ci si o multime de nervi. Cand primiti propuneri care nu va ajuta deloc, atunci trebuie sa refuzati. Veti economisi timp si energie pretioasa.

Invatati sa va concentrati pe o singura sarcina

Daca aveti o gramada de sarcini planificate pentru astazi, atunci concentrati-va cat mai mult posibil. Iesiti din retelele sociale; deconectati chat-urile; creati toate conditiile necesare pentru munca si actiunile dvs. pentru a fi cat mai productiv posibil. Dupa ce toate sarcinile sunt indeplinite, faceti tot ce doriti, dar nu va permiteti astfel de slabiciuni in timpul zilei de lucru si de munca.

Lasati jobul la oficiu atunci cand veniti acasa

De indata ce ati depasit pragul casei dvs., uitati de job si relaxati-va. Relaxati-va, discutati cu cei dragi, faceti o plimbare – faceti totul, doar pentru a va distra si pentru a va odihni psihicul. Doar prin a invata sa comutati, veti putea sa va odihniti si sa va recuperati la maximum, arata dozadesucces.