Medicul Vasi Radulescu scrie ca felul in care ne consumam o zi ne arata felul in care ne traim intreaga viata.

1. Treziti-va devreme si nu mai stati niciun minut in plus in pat. E timp mort. Trezirea la 5:00 sau 5:30 ofera energie, timp pentru un mic dejun relaxant, citit, meditatie, putin sport.

2. Meditati un sfert de ceas, intr-un loc cat mai linistit. O puteti face imediat dupa trezire si/sau seara. Stati comod, respirati adanc si controlat, concentrati-va pe diferite zone ale corpului, apoi plimbati ganduri pozitive de colo-colo, respingand orice altceva.

3. Beti un pahar de apa dupa trezire. Corpul sta 7-8-9 ore fara aport hidric, asa ca e intelept sa-i oferim apa mai intai de toate. Fara bicarbonat de sodiu sau alte minuni in apa.

4. Luati un mic dejun linistit, fara distrageri de atentie. El poate contine un senvis, fructe, cereale (ideal inmuiate din timp, sa se digere mai usor), lapte, orice va place in cantitati moderate. Puteti bea o cafea sau o cana de ceai verde sau negru, ideal fara zahar.

5. Faceti sport, de la inot pana la jogging. Faceti sport usor chiar daca aveti probleme cu inima, spre exemplu dupa un infarct miocardic sau dupa conversia unei fibrilatii atriale (dupa consultul medicului, desigur). Sportul ne mentine intr-un tonus fizic si psihic excelent, reducand considerabil riscul unor afectiuni.

6. Un dus cu apa mai rece este tonifiant si anxiolitic. Poate ajuta si la ameliorarea hipersudoratiei. Dusul de dimineata are si o componenta meditativa, dar si de realizare a unui plan scurt de atac al zilei ce tocmai se deschide. Spalati parul cu apa calduta, iar daca suportati, reduceti treptat temperatura apei pentru restul corpului.

7. Cuprindeti-va ziua intre doua zambete. Energia pozitiva atrage energie pozitiva. Zambiti! Veti face totul mult mai usor. Tineti minte asta: un comportament aspru, egoist si rece ii inchide omului in fata toate usile si mai ales toate inimile. Omul vesel, deschis, recunoscator si bun va avea in jurul lui un univers pozitiv, plin de oportunitati si de iubire.

8. Consumati putin vin rosu la masa de pranz. Cam 100-150 de mililitri sunt sanatate curata, dar daca nu sunteti consumatori, nu recomand sa deveniti pentru a vana eventuale efecte pozitive. Persoanele care au hipertensiune arteriala, probleme hepatice sau gastrice vor evita alcoolul.

9. invatati sa trageti actiunea langa intentie. Degeaba vrem sa facem ceva daca ramanem la stadiul de idee. Actionand, facand lucruri aparent marunte, generam o stare de bine in noi.

10. Nu mancati prea mult la pranz. Cei ce se indoapa la masa de pranz devin imediat somnolenti – motivul este redistributia sangvina. Scade si randamentul intelectual. O masa cu doze moderate din mai multe tipuri de alimente este ideala pentru pranz. Ganditi-va sa asezati 2/3 din calorii in prima parte a zilei.

11. Respirati adanc aer curat, repetat. Exista tehnici de respiratie, multe utilizate si in meditatie. Creierul se va simti excelent si veti gandi totul mult mai limpede. Trageti aer adanc, tineti aerul in plamani pentru 8-10 secunde, expirati prelung. Repetati.

12. Dormiti cam opt ore pe zi. Este cel mai important aspect al vietii. Fara cafea si alte substante excitante (alcool) in a doua parte a zilei, fara lichide multe seara, fara cina bogata, fara sport dupa sapte seara, fara televizor. Cititi un roman usor, respirati adanc, meditati, scrieti in jurnal, asterneti pe o hartie lucrurile care va macina.

13. Faceti cu o seara inainte sau dimineata o lista cu 5-7-10 lucruri pe care vreti sa le faceti in ziua respectiva. Sau cu idei pe care ati vrea sa le materializati candva.

14. Oferiti-va mici recompense dupa ce ati facut anumite lucruri.

15. Cina trebuie sa fie cat mai usoara. Fara fructe. Fara alimente grele. Fara alcool.

Cititi mai mult pe leapsadesanatate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.