Lectie de viata! Psihologii dezvaluie cum sa ierti pe cel care te-a facut sa suferi cel mai mult! – Cap Limpede

Lectie de viata! Psihologii dezvaluie cum sa ierti pe cel care te-a facut sa suferi cel mai mult!

Ti-a placut articolul? Trimite-l unui prieten!
  •   
  •  
  • 111
  •  
  •  
  •  
  •  
    111
    Shares

Toti am fost tradati sau cineva s-a comportat urat cu noi: te-a inselat sotul, te-a jignit partenerul, minciuna prietenilor, batjocura celor mai mari – si lista poate continua la infinit.

Toate aceste amintiri de atunci ne provoaca suferinta si astazi.

Emotiile noastre

Reactionam diferit la actiunile obijduitoare ale celor din jur. Unii cred ca problema se va rezolva de la sine, iar altora le este greu sa treaca peste si sa mearga mai departe.

Emotiile pe care ni le trezeste comportamentul urat al celor din jur – sunt inerente psihicului nostru. Motivul pentru care nu putem sa ne indepartam de relatiile nocive este: creierul nostru creaza amintiri proportionale emotiilor noastre.

Dupa acest principiu, creierul reactioneaza la evenimentele negative, de exemplu, la o atitudine proasta a altora sau la traume emotionale. Prin urmare, foarte mult timp nu putem scapa de emotiile negative cauzate de actiunile ofensive ale altora, si anume nu putem scapa de anxietate, depresie, teama, insomnie etc.

Daca traiesti oricare dintre starile de mai sus, este necesar ca sanatatea ta psihologica sa poata face fata acestei situatii. Acest lucru va necesita timp si efort, dar in timp, te vei simti mult mai bine moral.

Puterea iertarii si de ce ne este atat de greu sa iertam

Iertarea – probabil este unica care ne poate scapa de durerea pe care ne-au provocat-o altii.

A ierta o persoana nu inseamna sa uiti sau sa justifici toate faptele rele si sa continui sa traiesti.

A ierta inseamna sa faci o alegere si sa renunti la dorinta de a pedepsi pe raufacator sau pe sine insusi.

Iertarea este alegerea noastra. Problema este ca, chiar daca realizam acest lucru, poate fi dificil sa iertam cu adevarat o persoana.

De ce se intampla asta? De vina sunt emotiile noastre, precum si faptul ca avem tendinta de a justifica logic totul. Aminteste-ti: nu esti responsabil pentru actiunile altora.

Cu toate acestea, esti responsabil pentru actiunile, gandurile si emotiile tale.

Esti responsabil pentru a ierta si ceea ce este important: esti responsabil pentru propria ta fericire si pace interioara.

Cum sa iert?

Dupa cum explica dr. Enright, trebuie sa folosim un model format din 4 faze, care ne vor ajuta sa ne iertam pe noi insine sau pe altii:
intelege ca poti ierta

Pentru a incepe calea spre iertare, trebuie sa ne dam seama ca putem ierta. Cel putin, accepta faptul ca iertarea este o solutie posibila pentru problema noastra.

Fa o alegere in favoarea iertarii

„O persoana nu poate fi fortata sa ierte. Mi se pare extrem de important ca persoana in sine sa faca aceasta alegere „, spune Enright.

Dupa cum s-a spus mai sus, iertarea nu inseamna uitarea sau justificarea actiunilor infractorului. Cand vei intelege acest lucru, dar si ca iertarea poate influenta pozitiv emotiile tale – vei fi cu un pas mai aproape de a ierta cu adevarat.
Fa o lista

Va trebui sa faci o lista a tuturor oamenilor, chiar din copilarie, care te-au jignit. Dupa ce lista este gata, aranjeaza toti oamenii intr-o anumita ordine: la inceputul listei vor fi cei care te-au jignit cel mai mult si asa mai departe in ordine descendenta.

incepe de la sfarsitul listei, iarta oamenii care ti-au facut rau si treci treptat in sus.

Nu te grabi, ai grija de emotiile tale. Vei intelege cand esti gata sa faci urmatorul pas.

Nu tine furia in tine

„Acest pas este un fel de sondaj pentru tine. Raspunde la urmatoarele intrebari: Cum tratezi furia? Negi ca esti suparat? De fapt, esti furios mai mult decat crezi? Care sunt consecintele fizice ale furiei? ”

Dr. Enright subliniaza, de asemenea: „De indata ce vei vedea cum te afecteaza furia, va aparea intrebarea: Vrei sa scapi de ea?”

Loading...

Stabileste un scop

„Dupa ce ai terminat prima faza si ai vazut cum toata aceasta rautate din interiorul vostru nu iti permite sa fii fericit – stabileste-ti scopul de a-l ierta pe raufacator”, explica Enright.

Gandeste-te la raufacatorul tau

Anume la aceasta etapa incepe munca pentru a ierta. Trebuie sa privesti acea persoana cu alti ochi. A fost dureros pentru el? Daca da, poate ca de asta te-a jignit.
Aminteste-ti ca raufacatorul tau este o persoana ca si tine

„Amandoi ati fost nascuti in aceasta lume, amandoi veti muri, sunteti atat carne, cat si sange si ambii aveti ADN unic. in lume nu va exista niciodata cineva ca tine. Gandeste-te, abuzatorul tau poate fi la fel de special, unic si de neinlocuit ca si tine”, spune Enright.

Accepta-ti durerea

Este destul de normal sa simti emotii puternice in acest moment. Vei simti durerea, dar datorita ei vei putea sa mergi mai departe.
„Aceasta durere te va ajuta sa iti ridici stima de sine. Daca ai putea vedea omenirea in cineva care nu voia sa vada in tine – esti mult mai puternic decat credeai.

Realizeaza

„De obicei ii intelegem mai mult pe cei din jurul nostru care sufera. De exemplu, suntem mai atenti fata de persoanele care au avut o zi proasta. intelegem durerea celorlalti si noi insine dorim sa emanam bine „, explica Enright.

Cand durerea noastra trece, vine o anumita perioada de constientizare. intelegem ca am devenit mai puternici si mai fericiti.

Repeta intregul procesul

Adu-ti aminte unde am inceput? Dupa un timp, va trebui sa ne intoarcem la inceput si sa facem din nou aceeasi pasi.

Vei putea sa-i ierti abuzatorii tai mai repede decat ai crezut si, ca rezultat, sa devii mai fericit si mai puternic, noteaza dozadesucces.


Ti-a placut articolul? Trimite-l unui prieten!
  •   
  •  
  • 111
  •  
  •  
  •  
  •  
    111
    Shares
spre