Incompetenţă maximă! Guvernul a întârziat "decât" trei ani cei 21 km de pe autostrada Deva-Lugoj

Incompetenţa maximă a Guvernului PSD a făcut ca construcţia celor 21 de kilometri din Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva să fie întârziată cu peste trei ani. Bucata de drum trebuia finalizată încă din luna mai a anului 2016. Nici pe vremea lui Victor Ponta lucrurile nu au mers mai bine, acesta fiind celebru pentru darea în folosinţă a unui tronson care la puţin timp a fost închis pentru că au apărut fisuri grave.

Constructorii Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva au asfaltat cei 21 de kilometri şi au ajuns la final cu asfaltarea bretelelor nodului rutier de la Holdea, care va lega autostrada de Drumul Naţional 68 A Deva – Lugoj.

Potrivit celor mai recente estimări ale drumarilor, peste trei săptămâni ar putea avea loc recepţia parţială a proiectului, urmând ca în luna august, atât Lotul 3 (Ilia - Holdea), cât şi Lotul 4 (Şoimuş - Ilia) să poată fi date în folosinţă.

La Holdea, au mai rămas nefnalizate lucrările de montare a parapeţilor de protecţie de pe marginea căii de rulare, montarea panourilor fonoabsorbante din zona celor două ecoducte, marcajele şi indicatoarele rutiere şi alte finisaje.

Construcţia Lotului trei al Autostrăzii Lugoj – Deva, în lungime de 21 de kilometri, a demarat în primăvara anului 2014, în urma contractului semnat în toamna anului 2013 între fosta Companie Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A. Investiţia a fost estimată la 580 de milioane de lei, potrivit contractului din 2013, din care 85 la sută reprezentau fonduri de coeziune şi 15 la sută alocări de la Guvernul României, iar termenul de execuţie a lucrărilor a fost stabilit la 24 de luni. Drumarii au acumulat întârzieri record, de peste trei ani, la realizarea proiectului şi au fost acuzaţi în mai multe rânduri de oficialii Ministerului Transporturilor că au lucrat într-un ritm lent şi că riscă rezilierea contractului.

Până la inaugurarea celor două tronsoane de autostradă aflate în şantier în vestul ţării, şoferii care ajung în zonă sunt nevoiţi să circule pe una dintre cele mai aglomerate şosele europene din ţară, DN 68 A Deva – Lugoj. Deşi reparaţiile pe drumul naţional au loc frecvent, acesta rămâne într-o stare avansată de degradare. Un sector de circa 14 kilometri al Drumului Naţional, între Holdea şi Margina, va rămâne la fel de aglomerat şi în următorii ani, în aşteptarea construcţiei celor 10 kilometri rămaşi neexecutaţi din Autostrada Lugoj – Deva, secţinea dotată cu cele mai lungi ecoducte.

12 iul 12:25Cap Limpede
Loading...