Greseli care te impiedica sa te trezesti energic si odihnit dimineata! Vezi daca si tu le faci!

 

Sentimentul este familiar multora: m-am culcat devreme, am dormit cel putin opt ore, dar tot ma simt obosit. Deseori dam vina pe stres si pe agitatia zilnica fara sfarsit, dar uneori cauzele oboselii de dimineata sunt destul de diferite, scrie BrightrSide.me Printre acestea se numara:

Lipsa unui program de somn
Vietile noastre sunt in concordanta cu ritmul circadian (cunoscut si ca ceasul biologic). Mergand la culcare la ore diferite in fiecare noapte, rupem acest ciclu, lucru care poate duce la somnolenta si oboseala. Este bine sa va obisnuiti sa va culcati la aceeasi ora in fiecare noapte.

Mai mult somn in weekend
Daca dormiti 5-6 ore pe noapte in timpul saptamanii, iar in weekend va place sa prelungiti timpul petrecut in pat, din nou rupeti ritmul biologic al corpului. Pentru a evita acest lucru, incercati sa nu modificati timpul de trezire cu mai mult de o ora. Tulburarile de somn cresc riscul aparitiei obezitatii, a diabetului de tip 2 si a bolilor cardiovasculare.

Amanarea alarmei
15 minute de amanare a alarmei nu va vor ajuta cu nimic. Puteti cadea in faza de somn adanc si va veti simti mult mai obositi la trezire. Cel mai bine este sa va setati alarma pentru ora la care chiar trebuie sa va ridicati din pat si sa va antrenati vointa.

Click pe aceeasi tema:  Ce nu ti-a spus nimeni despre sentimentele negative!

Lumina in camera
Daca ochii capteaza lumina, corpul suprima productia de melatonina, ceea ce poate duce la tulburari de somn. Acest efect se aplica atat in cazul luminii naturale, cat si la cea artificiala, cum ar fi un led TV stralucitor sau ecranul luminos al telefonului mobil. Deci este mai bine sa opriti complet toate elementele electronice din dormitor.

Lipsa micului dejun
Micul dejun va ajuta sa dati startul ceasului biologic care monitorizeaza timpul pana la urmatoarea odihna. Daca trece prea mult timp intre trezire si prima masa, corpul tau creste nivelul cortizolului – hormonul stresului.

Consumul de alimente dulci sau care contin amidon inainte de somn
Mancatul inainte de somn este daunator nu doar pentru corp, ci si somnului. Acest lucru este valabil mai ales pentru alimentele cu un indice glicemic ridicat, care cresc nivelul cortizolului din organism. Efectul acestuia dureaza 5 ore, deci ar fi mai bine sa renuntati la pizza, prajituri si cartofi cu 5 ore inainte de a va baga la somn si sa le inlocuiti cu alimente mai usoare, cum ar fi iaurtul sau carnea cu un continut scazut de grasimi.

Click pe aceeasi tema:  Reteta unui esec garantat! Cele noua minciuni cu care te hranesti zilnic doar pentru a te simti mai bine!

Un dormitor supraincarcat
Un dormitor supraincarcat este o reamintire a sarcinilor pe care nu le-ati terminat in timpul zilei, spun cercetatorii. In schimb, o camera ingrijita si un pat facut cu lenjerie proaspat spalata si parfumata va stimuleaza sa mergeti la culcare mai devreme. Pentru un somn bun, ordonati-va in mod regulat lucrurile din dormitor.

Faceti un dus fierbinte chiar inainte de culcare
O baie calda va va ajuta sa va relaxati si sa adormiti usor, dar nu trebuie facuta chiar inainte de a merge la culcare. Scaderea temperaturii corpului este unul dintre semnalele pe care corpul le trasnmite atunci cand aveti nevoie de somn, iar un dus fierbinte perturba acest semnal. Pentru a preveni acest lucru, faceti dus cu cel putin 1,5 sau 2 ore inainte de culcare, arata adevarul.









spre