Yoshinori Ohsumi, cercetator japonez specializat in biologie celulara, a descoperit un principiu al mancatului care promite scaderea in greutate si regenerarea celulara. A fost atat de inovatoare, incat Ohsumi a fost laureat al Premiului Nobel pentru Fiziologie si Medicina in 2016, scrie Brightside.me.

Cand crestem perioada in care resimtim senzatia de foame, celulele recicleaza tot ce este vechi si inutil si reintineresc. Acest proces se numeste autofagie. Daca pana acum se credea ca mancatul putin si des duce la incetinirea acumularii de grasimi in organism, cercetatorul japonez contrazice aceasta teorie. Perioada in care mancam se numeste fereastra alimentara. Conform cercetarilor efectuate in 2017, cei care mananca intre orele 8.00 si 20.00 sunt mai predispusi la probleme de sanatate decat cei care mananca intre orele 8.00 si 14.00. Cand fereastra de dieta este mai restransa, riscul de a dezvolta diabet , anemie sau obezitate este mai mic.

Oamenii de stiinta au testat schimbarile produse in organismul oamenilor care si-au redus fereastra alimentara la 12, 8, 6 sau 4 ore. Toti subiectii au consumat un numar egal de calorii. Diferenta a fost ca cei care au avut ferestele alimetare mai mici, au reusit sa scape mult mai repede de kilogramele in plus. Acest lucru se datoreaza faptului ca organismul arde mai multa grasime pe timp de noapte si senzatia de foame scade. Conform teoriei cercetatorului japonez fereastra alimentara are urmatoarele beneficii: Protectia impotriva luminii UV, a cancerului de piele si incetinirea procesului de imbatranire. Scade riscul cancerului de san, tensiune arteriala si riscul bolilor de inima Creste calitatea somnului.

Cum sa va construiti programul

Luati micul dejun la 30-60 de minute dupa trezire. incepeti lucrul la 2-3 ore dupa trezire. Mananca mai consistent la micul dejun decat la pranz . Reduceti fereastra alimentara la 6-8 ore, fara a schimba numarul de calorii.

Cum tii foamea departe?

Dupa cum s-a dovedit, hormonul foamei este strans legat de ritmurile noastre circadiane. Nivelul hormonilor creste la ora 8.00 dimineata, la 13.00 si la 19.00. Dupa fiecare perioada, indiferent daca persoana a mancat ceva sau doar a baut ceai, 2 ore mai tarziu, fluxul hormonal se opreste. Aceasta inseamna ca nu trebuie sa tii cont de senzatia de foame care te provoaca sa mananci la fiecare trei ore, scrie Adevarul.

3 COMENTARII

  1. Deci, cum poate fi stapanita senzatia de foame? Nu tii cont de ea!? Bravo. Ati gasit titlul perfect. Stirea este senzationala, dar este despre „Multiple beneficii in a condensa timpul dintre prima si ultima masa pe zi”.

  2. @Sorin Tudor !! EXact asta am remarcat si eu….a doua persoana care citeste articolul, probabil.
    Omnivorii ziaristii doreau sa spuna, probabil, ca foamea poate fi stapanita daca reusesti sa ,,nu tii cont de ea” in perioada de varf a acestei senzatii. Adica sa nu tii cont de ea la 8:00 si 13:00. Si mai utila ar fi fost exprimarea ideii ca, daca reusesti sa ignori…adica sa nu mananci atunci cand foamea iti da ghes la 8….13….este mai probabil ca vei putea reusi sa nu mananci o perioada mai indelungata de timp fara a suferi de senzatia de foame. DEsigur ca erau necesare sfaturi precum – beti o cafea – un ceai…sau apa….
    Exprimarea jurnalistica e ca si cum ai spune – ,,cum iti platesti facturile mai usor” ? – ,,nu tii cont de ele ” !!! Wau……wauuu – cum de nu ne-am gandit si noi, muritorii de rand, la asa ceva ???

  3. DEsigur ,,programul” e la fel de stupid ca si ,,stapanirea foamei” prin ,,netinerea de cont”.
    Se vede clar ca ,,cum iti faci programul” e in totala contradictie cu ideea japonezului !!!
    Bai oameni buni !!! – Daca asta va zice ….iar voi pareti a fi priceput ca FEREASTRA trebuie restransa…..CUm veniti cu sfatul ,,mananca micul dejun la 30-60 ” de minute….? – Dimpotriva – momentul primei mese trebuie amanat cat mai mult !!!
    Sariti peste masa de la 8….band ceai sau cafea…..Mancati bine la 11-12 si la 15 !!! Pai nu ?? Daca mancati la 30-60 de minute de la trezire ( si tot acolo zice ca sa va treziti la un 7 !!) atunci ,,fereastra” incepe la 8 !!!….Eu am inceput direct – cu un mic efort – sa mananc la 12-13 !! – si, ca regula doar o data pe zi !!
    DEci….in niciun caz,,la 30-60″ de minute dupa trezire…..altfel fereastra va fi cam greu de scurtat…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.