De ce statinele sunt un pericol cand le iei pentru scaderea colesterolului!?

Existenta unor niveluri ridicate de colesterol LDL in sange poate creste sansele de a suferi de atac de cord si de accident vascular cerebral, asa ca ar trebui sa faci tot ce-ti sta in putinta pentru a mentine un nivel sanatos al colesterolului. Daca ai fost diagnosticat cu un nivel ridicat al colesterolului, medicul tau ti-ar putea prescrie statine, medicamentele folosite pentru reducerea colesterolului rau. Medicul tau ti-ar putea sugera, de asemenea, sa faci unele modificari in dieta ta si in rutina de exercitii fizice. Modificarile in dieta pot include adaugarea de alimente care sunt deosebit de bune pentru scaderea colesterolului.1. Niacina Niacina este o vitamina din complexul de B-uri. Medicii o recomanda adesea persoanelor care sufera de un nivel ridicat de colesterol sau de afectiuni cardiace. Contribuie la cresterea nivelului de colesterol bun si la reducerea nivelului trigliceridelor, o alta grasime care poate infunda arterele. Poti obtine niacina din alimente, in special ficat si pui, sau ca supliment. Doza recomandata de niacin este de 14 miligrame pentru femei si 16 miligrame pentru barbati. 2. Fibre solubile Exista doua tipuri de fibre: solubile, care se transforma in gel in lichid si insolubile. Fibrele solubile contribuie la reducerea absorbtiei de colesterol la nivelul sangelui. Potrivit Clinicii Mayo, cantitatile zilnice de fibre recomandate sunt: barbati in varsta de 50 de ani si mai jos: 38 de grame barbati peste 50 de ani: 30 de grame femei in varsta de 50 de ani si mai mici: 25 de grame femei peste 50 de ani: 21 de grame Vestea buna daca te lupti cu colesterolul este ca fibrele solubile se afla deja in alimentele pe care le consumi. Portocale: 1.8 grame Pere: 1.1 – 1.5 grame Piersici: 1.0 – 1.3 grame Sparanghel – 1.7 grame Cartof – 1.1 grame Paine integrala de grau (1 felie): 0.5 grame Fulgi de ovaz (1 ½ cani): 2.8 grame 3. Suplimente de Psyllium Psyllium este fibra facuta din cojile semintei  plantei Plantago ovata. Poate fi luat sub forma de pastile sau amestecat in bauturi si alimente. Utilizarea acestui supliment in mod regulat s-a dovedit a reduce semnificativ nivelul de colesterol. De asemenea, amelioreaza constipatia si poate reduce nivelul de zahar din sange in cazul persoanelor care sufera de diabet zaharat. 4. Fitosteroli Fitosterolii sunt un tip de ceara derivata din plante. Impiedica intestinele sa absoarba colesterolul. Acestia sunt prezenti in mod natural in boabele intregi, in nuci, in fructe si legume. Producatorii de alimente au reusit sa adauge fitosteroli la alimentele pregatite, cum ar fi margarina sau iaurtul. Exact: poti manca un produs care contine colesterol si poti contracara efectul acelui colesterol, cel putin in acelasi timp. 5. Proteine de soia Boabele din soia si alimentele preparate din soia pot scadea nivelul de colesterol LDL. Tofu, laptele de soia si boabele de soia aburite sunt o sursa buna de proteine slabe, ceea ce inseamna ca inlocuirea lor cu alimente grase cum ar fi carnea de vita poate reduce colesterolul din dieta.6. Usturoiul Efectul scaderii colesterolului pe care-l are usturoiul este in continuare neclar. Ar putea ajuta la prevenirea bolilor de inima, insa o meta- analiza a studiilor medicale din 2009 a concluzionat ca nu reduce in mod specific colesterolul. Usturoiul se crede ca are alte beneficii pentru sanatate, desi, inclusiv scaderea tensiunii arteriale. 7. Drojdie rosie de orez Drojdia rosie de orez este orezul alb care a fost fermentat cu drojdie. Este mancat si folosit ca medicament in china. Unele suplimente s-au dovedit a avea capacitatea de a reduce colesterolul, deoarece contin monacolin K. Acesta are aceeasi compozitie chimica ca lovastatina, un medicament care scade colesterolul. 8. Ghimbir Un studiu din anul 2014 a aratat ca ghimbirul poate scadea nivelul total al colesterolului si al trigliceridelor, in timp ce un studiu efectuat in anul 2008 a aratat ca poate reduce nivelul colesterolului LDL si poate creste colesterolul HDL. Poate fi luat ca supliment, sub forma de pudra sau pur si simplu adaugat brut la alimente. 9. Semintele de in Inul este o floare albastra cultivata in regiunile cu un climat temperat. Ambele, atat semintele cat si uleiul obtinut sunt o sursa excelenta de acizi grasi omega3, care ofera un numar urias de beneficii pentru sanatate, inclusiv cresterea nivelului colesterolului HDL. Pentru a obtine un stimulent mai mare din semintele de in, folositi uleiul sau mancati seminte de in macinate, nu intregi. Organismul nostru nu poate descompune carapacea semintelor. Sursa
16 dec 11:31Cap Limpede
Loading...