Cum iti poti regenera articulatiile in mod natural!

Viata din ce in ce mai statica pe care suntem nevoiti sa o traim ne afecteaza sanatatea si articulatiile. Alimentatia sanatoasa si miscarea sunt doua elemente-cheie pentru sanatatea articulatiilor.

Oasele contin aproximativ 20% apa, muschii 75%, lichidul sinovial 80% iar cartilajele 85%, iar ca o scadere cu 2% a nivelului de apa din organism poate determina o scadere cu pâna la 20% a energiei si a capacitatii de efort a organismului.

Consumul suficient de apa (in jurul a 2 litri pe zi, pentru un organism adult) este extrem de important pentru sanatatea intregului organism, inclusiv pentru sanatatea si functionarea optima a articulatiilor. Hidratarea inseamna si un transport imbunatatit al nutrientilor in diferite parti din organism, inclusiv spre articulatii, ceea ce contribuie semnificativ la regenerarea acestora.

Colagenul e cheia

Colagenul este o componenta esentiala a oaselor, cartilajelor si a numeroase tesuturi, articulare si nu numai. Alimentatia moderna este insa mult prea saraca in numerosi nutrienti, printre care colagenul si diferite substante care stimuleaza sinteza de colagen in organism. Iata câteva alimente care sustin aportul si productia de colagen si contribuie la sanatatea si mobilitatea articulatiilor:

Click pe aceeasi tema:  Ai o stare de anxietate? Metoda japoneza care te poate elibera de orice apasare!

Alimentele preparate prin fierberea de oase si cartilaje animale sau de peste. Gelatina continuta de acestea este de fapt o forma de colagen. Aceste alimente contin si acid hialuronic, un alt nutrient important pentru articulatii. La supa de oase se recomanda adaugarea de suc de lamâie. Aportul de vitamina C ajuta organismul sa extraga mineralele din colagen si in plus sustine productia de colagen din organism, noteaza doctorul zilei.
Usturoiul: contine sulf, un element necesar pentru sinteza colagenului, dar si acid lipoic, ce ajuta la reconstructia fibrelor de colagen afectate din articulatii.
Soia (nemodificata genetic si fara aditivi chimici) contine genisteina, un izoflavonoid despre care s-a demonstrat ca stimuleaza productia de colagen.
Rosiile contin licopen, un antioxidant puternic ce contracareaza activitatea enzimei colagenaza, care contribuie la degradarea colagenului.
Fructele si legumele inchise la culoare, bogate in antocianidine. Acesti bioflavonoizi protejeaza fibrele de colagen si tesuturile conjunctive. Totodata, aduc si un binevenit aport de vitamina C.

Click pe aceeasi tema:  Somonul si uleiul de masline nu pot lipsi din cel mai sanatos meniu din lume! Vezi reteta completa a cercetatorilor britanici!

Alimente antiinflamatoare
Inflamatiile sunt un proces benefic, ajutand organismul sa faca fata unor traumatisme sau infectii. Daca insa se cronicizeaza, ele incetinesc procesele de vindecare si durerile. O alimentatie corecta ajuta in mod real la controlul proceselor inflamatorii articulare si nu numai.

Omega 3. Acesti acizi grasi au demonstrat numeroase efecte benefice pentru organism, inclusiv pentru articulatii si sistemul osos.
Turmericul: este una din plantele cele mai studiate pentru efecte antioxidante, antiinflamatoare, analgezice si antitumorale. Studiile au aratat ca are efecte antiinflamatoare si analgezice comparabile cu ibuprofenul.
Alimentele antioxidante. Foarte multe legume si fructe (in mod special crude) contin mai multe tipuri de antioxidanti cu rol complex in combaterea reactiilor oxidative. Sporiti aportul de astfel de alimente, dintr-o mie de motive – printre care si sanatatea articulatiilor si accelerarea vindecarii acestora, in caz de traumatisme si interventii chirurgicale.









spre