Cu ce sa inlocuiesti carnea in zilele de post! Super-alimentul bogat in proteine care scade colesterolul si previne cancerul – Cap Limpede

Cu ce sa inlocuiesti carnea in zilele de post! Super-alimentul bogat in proteine care scade colesterolul si previne cancerul

In post, cand nu putem consuma carne si nici alte produse de origine animala, lintea si alte leguminoase nu trebuie ocolite. Supele de linte sunt preparatele ideale care pun in valoare calitatile sale nutritive. Pe locul doi sunt salatele in care amesteci diferite legume, printre care si lintea fiarta.

Organismul uman nu trebuie lipsit de surse de proteine. Vestea buna este ca avem la indemana alimente bogate in proteine de origine vegetala pe care putem sa le consumam indiferent daca tinem post sau nu. Lintea, pe care romanii nu sunt obisnuiti sa o consume la fel de des ca pe fasole, are un continut bogat de proteine si de glucide sanatoase. Contine minerale (potasiu, fier, cupru, mangan) si fibre vegetale atat de utile in procesul de digestive, scrie doctorulzilei.

Click pe aceeasi tema:  Cum iti dai seama daca un nodul la san este benign sau nu! Iti poate salva viata!

Medicii spun ca tot mai multe persoane tinere au colesterolul marit, pentru ca au un regim alimentar bogat in grasimi nesanatoase. Lintea este indicata in dieta de reducere a colesterolului intrucat este saraca in grasimi, iar cele pe care le contine sunt sanatoase.

Preparatele din linte sunt recomandate in profesii care cer efort, in perioadele de convalescenta, in tratarea anemiilor, in litiaze urinare bazice, in carente de potasiu. Lintea face parte din lista alimentelor cu rol de prevenire a diferitelor tipuri de cancer (de vezica biliara, de colon).

Click pe aceeasi tema:  Adevarul despre cancer a iesit la iveala! Toata lumea trebuie sa stie asta! Daca ai inteles acest articol ti-ai salvat viata de unul singur!

Nerecomandata bolnavilor de rinichi

Lintea nu trebuie consumata de persoanele care sufera de boli ale rinichilor. In plus, pentru ca boabele de linte sunt foarte concentrate in principii nutritive, se recomanda moderatie la consum in caz de indigestie, diabet, obezitate, boli cardiace grave.

spre