In ziua de azi cand activitatile unui om din mediul urban pot fi foarte solicitante pentru creier ne putem spori capacitatea cognitiva a creierului si dobandi o mai mare putere de concentrare consumand anumite alimente.

Hidratarea nu trebuie insa nici ea neglijata, fara aceasta resursa vitala creierul neputand functiona. Indispensabila, alaturi de apa putem sa consumam si ceai verde, care nu doar hidrateaza, ci ne da o stare de bine intreaga zi.

Daca vreti sa aveti mai multa energie si sa va concentrati mai usor la locul de munca, tineti deci cont de alimentatie.

Creierul are nevoie de cateva vitamine fara de care nu poate functiona la capacitate maxima.

Este vorba despre vitaminele esentiale K, B, C si E, precum si acidul folic. Toate acestea se gasesc in avocado, dar si in afine (vitaminele C, K).

Una dintre cele mai nutritive plante pentru creier ramane insa sfecla rosie datorita antioxidantilor pe care ii contine.

O veste buna pentru iubitorii de ciocolata, insa numai pentru cea neagra! Facem o alegere buna daca optam pentru cea care are minimum 70% cacao, intrucat aceasta contine flavonoide, care reduc riscul de accident vascular cerebral si imbunatatesc circulatia sangvina cerebrala.

Si nucile sunt bune pentru circulatia fluxului sanguin, ceea ce permite o mai buna oxigenare a creierului si deci o functionare mai optima.

De asemenea, uleiul virgin de masline este recomandat pentru probleme de momorie asociate procesului de imbatranire, dar are beneficii si in deficientele de invatare.

Beneficiile consumului de spanac, dar si de crucifere au fost dovedite de mai multe studii la care au participat persoane care le consumau frecvent. Bogat in luteina antioxidanta, spanacul consumat regulat protejeaza impotriva declinului cognitiv.

Nu trebuie, de asemenea, sa ignoram nici usturoiu, intrucat acesta ofera organismului o mai mare rezistenta la stres si inflamatia asociata bolilor neurologice.

Putem adauga la lista alimentelor benefice functionarii creierului si somonul datorita acizilor grasi Omega-3, cu un important rol in functiile cognitive, stimuland memoria si protejand impotriva bolii Alzheimer.

Mai multe condimente isi aduc si ele contributia la mentinerea bunei functionari a creierului nostru.

Printre acestea amintim turmenicul, care are proprietati antiinflamatoare, incetineste degradarea neuronilor si ajuta la imbunatatirea memoriei.

Rozmarinul, care protejeaza impotriva neurodegenerarii datorita acidului carnosic pe care il contine sau salvia, cunoscuta si ea ca stimulent pentru memorie.

Sursa: Doctorulzilei