Atentie, parinti! Nutritionistul Gheorghe Mencinicopschi avertizeaza: "E o prostie sa fortezi un copil sa manance tot sau ceva ce nu-i place"

Conform unui studiu, 26% dintre copii resping zilnic mancarea, iar vina le apartine in principal parintilor care ii mituiesc cu mancare nesanatoasa pentru a-i convinge sa manance tot din farfurie. insa, metoda recompenselor nu da roade pe termen lung, ideal ar fi sa va motivati copilul sa manance cu placere.,,De multe ori parintii sunt egoisti si cand copilul cere ceva, ii dau ca sa scape in loc sa stea sa-i explice sa il convinga intr-un fel sa manance ce trebuie. Multi prefera sa-i dea ceva dulce si au scapat”, explica specialistul in nutritie Gheorghe Mencinicopschi. Va prezentam cateva metode prin care sa-l determinati pe cel mic sa manance sanatos Nu-l fortati sa manance Desi este important sa va asigurati ca mananca alimente de calitate si ca reusiti sa-i dati nutrientii necesari din cereale, lactate, fructe si legume, nu trebuie sa insistati sa manance daca nu simte nevoia. ,,E o prostie sa fortezi un copil sa manance tot sau ceva ce nu-i place. La varstele la care au pofte, este foarte important sa nu le interzicem, ci sa le explicam. Daca vrem sa manance spanac si nu-i place nu trebuie sa-l indopam cu spanac sau sa-l fortam sa manance tot din farfurie”, a completat nutritionistul Gheorghe Mencinicopschi. Riscul este sa dezvolte repulsie pentru acest aliment. Aveti incredere in gusturile copilului Dieta unui copil trebuie sa fie variata, de aceea e bine ca din cand in cand sa-l lasati sa aleaga ce vrea sa manance. ,,Lasati sa aleaga dupa criteriile lor, copiii nu vor selecta intotdeauna cele mai sanatoase alimente si combinatii alimentare. Preferinta lor intrinseca pentru alimente dulci ii face si mai vulnerabili in fata avalansei de reclame de profil, la care sunt expusi practic de la nastere. Lupta intre educatie si reclama este nedreapta iar efortul de timp si rabdare al parintelui si mai ales al celui care educa, trebuie sa fie constant si sustinut. Cand vorbim de educatie nutritionala, necesitatea consumarii alimentelor sanatoase trebuie prezentata intr-o maniera pozitiva”, a adaugat Lygia Alexandrescu, medic nutritionist.Stabiliti-i un program de masa Este foarte important sa-i facem copilului un program de masa care sa fie bine respectat. ,,Trebuie sa-l invatam sa ia micul dejun care sa fie consistent si mesele celelalte sa nu fie la distante mai mari de 4 ore intre ele. ii puteti da si un mic desert intre mese care sa constea in fructe nicidecum in prajituri sau alte alimente nesanatoase”, explica nutritionistul Gheorghe Mencinicopschi Fiti un bun exemplu Dati un exemplu pozitiv mancand si dumnavoastra alimente sanatoase. Renuntati la chips-uri si la sucuri in favoarea gustarilor sanatoase. ,,Mediul de familie este cel mai important in educarea, copiilor, deoarece pana la varsta de 10 ani, ei invata prin imitare. Daca isi vede parintii mancand alimente nesanatoase, asta va manca si copilul. in schimb, daca nu se serveste la masa, nu gaseste in frigider sau in camara fast food, junk food, dulciuri si sucuri, evident ca nu va manca nici el aceste alimente”, a completat medicul nutritionist Gheorge Mencinicopschi ,,Copiii sunt audienta cea mai importanta cand vorbim de educatie nutritionala, pentru ca o alimentatie echilibrata este esentiala pentru cresterea si dezvoltarea lor normala si pentru ca la aceasta varsta ei isi formeaza si definesc obiceiurile alimentare pe care le vor urma de-a lungul vietii. O alimentatie corecta promoveaza nu doar o mai buna stare de sanatate si o susceptibilitate scazuta la imbolnavire, ci contribuie la dezvoltarea cognitiva si la succesul scolar”, explica medicul nutritionist Lygia Alexandrescu, conform doctorulzilei.
19 feb 14:19Cap Limpede