Alimentul banal si ieftin care te ajuta sa dai burta jos si impiedica acumularea grasimii pe talie! Un nutritionist cu experienta recomanda sa il consumati zilnic! – Cap Limpede

Alimentul banal si ieftin care te ajuta sa dai burta jos si impiedica acumularea grasimii pe talie! Un nutritionist cu experienta recomanda sa il consumati zilnic!

Nutritionistii recomanda introducerea iaurtului in dieta tuturor persoanelor care doresc sa isi tina sub control greutatea corporala si sa aiba un stil de viata sanatos si echillibrat -potrivit „Abecedarului de Nutritie”, carte editata sub egida Academiei Romane si semnata de prof. dr. Nicolae Hancu.

Iaurtul este un produs lactat traditional, obtinut prin fermentarea laptelui cu bacterii specifice. Iaurtul este considerat de catre nutritionisti unul dintre cele mai sanatoase alimente, datorita continutului de nutrienti esentiali si aportului sau caloric redus.

Continutul de grasimi al iaurturilor poate fi ajustat de la 0,1%, in cazul iaurtului dietetic, la cca 3%, in cazul iaurturilor clasice. Din acest motiv, iaurtul poate fi integrat in cele mai variate diete: hipocalorice, hipolipidice, hipoglucidice, se preteaza la diferite momente de consum, de la mic dejun pana la cina si poate fi consumat ca atare sau in combinatii delicioase, arata doctorulzilei.

Specialistii in alimentatie sunt de parere ca beneficiile de sanatate ale iaurtului sunt numeroase. Consumul zilnic de iaurt contribuie la asigurarea unui aport corespunzator de calciu, necesar pentru cresterea, mineralizarea si mentinerea sanatatii oaselor, de-a lungul vietii. in plus, iaurtul este un aliment functional care poate contine si bacterii probiotice. Iaurtul are aceleasi proprietati nutritive ca laptele, carora li se adauga beneficiul unor microorganisme care contribuie la echilibrul florei intestinale, cea care protejeaza organismul impotriva agresiunii germenilor patogeni ingerati odata cu hrana sau apa.

Click pe aceeasi tema:  Atentie maxima in zilele urmatoare! Mai multe furtuni magnetice puternice vor afectq Pamantul!

„Iaurtul este un aliment foarte bogat in nutrienti, inclusiv in proteine, vitamine ca B2, B6, B12, calciu, potasiu, zinc si magneziu, avand o aciditate care creste biodisponibilitatea anumitor nutrienti, precum calciul. Exista studii potrivit carora calciul si alti nutrienti care se gasesc din abundenta in iaurt – proteinele si acizii grasi cu lant scurt, faciliteaza pierderea in greutate si topirea depozitelor adipoase. Iaurtul este un aliment satios care, ca parte a unei diete sanatoase, poate sa ii ajute pe toti cei care vor sa aiba o greutate optima sa isi atinga obiectivul. Este important sa mai remarcam si ca, in ultimii ani, cercetarile din domeniul nutritiei sanatoase au semnalat rolul pe care alterarea florei microbiene din colon il are in producerea obezitatii. Iaurtul, chiar si cel care nu este hipocaloric, este considerat un aliment functional ce contine probiotice si care, prin capacitatea sa de a echilibra flora microbiana din colon, are si o actiune antiobezogena”, a declarat prof. univ. Nicolae Hancu, membru de onoare al Academiei Romane.

Mai multe studii internationale realizate in ultimii ani au urmarit sa demonstreze potentialul benefic al iaurtului in controlul greutatii si in prevenirea obezitatii si a supraponderii.

Click pe aceeasi tema:  Acesta este ucigasul obezitatii! O singura lingura te poate ajuta sa scapi de 13 kg intr-o luna!

intr-unul dintre studii, efectuat pe baza datelor culese in 17 ani de observatii (1991-2008), de la membrii Framingham Heart Study Offspring Cohort (un proiect al Institutului National pentru Inima, Plamani si Sange si al Universitatii din Boston, S.U.A), a fost analizata asocierea dintre obiceiul de a consuma iaurt si evolutia greutatii corporale. Rezultatele au aratat ca persoanele care au mancat trei sau mai multe portii de iaurt pe saptamana, timp de un an, au un risc cu 50% mai mic de a se ingrasa si o circumferinta abdominala cu 20% mai redusa decat persoanele care au consumat mai putin de o portie de iaurt pe saptamana.

Obiceiul sanatos de a consuma iaurt trebuie format inca din copilarie, sunt de parere nutritionistii, si doua studii recente intaresc aceasta afirmatie. Studiul HELENA, efectuat pe mai mult de 3000 de adolescenti cu varsta intre 12,5-17,5 ani, din opt tari europene, a relevat ca si in acest interval de varsta consumul de lapte si de iaurt are efecte benefice: o calitate mai buna a dietei, scaderea riscului de aparitie a bolilor cardiovasculare, reducerea excesului de grasime abdominala, o dimensiune mai mica a circumferintei taliei si reducerea valorii markerilor de inflamatie.

in acelasi timp, obiceiul de a consuma frecvent iaurt conduce la un aport de calciu mai mare, controlul mai eficient al apetitului si alte efecte complexe care pot implica valoarea proteinelor serice, pentru cresterea masei musculare, si influenta bacteriilor probiotice din iaurt asupra echilibrului florei intestinale, despre care se stie ca este diferita la copiii care sufera de obezitate, in comparatie cu cei normoponderali.

Click pe aceeasi tema:  Atentie maxima in zilele urmatoare! Mai multe furtuni magnetice puternice vor afectq Pamantul!

62% dintre fete si 59% dintre baieti au cunostinte toretice despre nutritie, potrivit studiului HELENA, chiar daca nu le pun intotdeauna in aplicare, iar asta reiese din IMC-ul lor. Adolescentii consuma doar 1/2 din cantitatea recomandata de fructe si legume si mai putin de 2/3 din cea de lactate, dar depasesc recomandarea de aport la carne, grasimi si dulciuri si au carente de folat, vitamina D si vitamina E. Un numar mare de adolescenti petrec aproximativ 9 ore pe zi in activitati sedentare.

Asocierea consumului de lactate cu o greutate optima a copiilor a fost raportata si in studiul NHANES (2005-2008, copii intre 8 si 18 ani din SUA). Conform datelor acestuia, consumul de iaurt se asociaza cu scaderea aportului de calorii, grasimi totale si saturate si cresterea aportului de proteine, calciu, potasiu, vitamina D, acompaniate de reducerea semnificativa a indicelui de masa corporala, a circumferintei taliei si a marimii pliului subscapular. Din pacate, doar 8,5% dintre copii consumau iaurt in mod regulat.

spre