Lactatele sunt printre cele mai recomandate alimente si asta pentru ca sunt bogate in minerale si enzime bune pentru sistemul digestiv, dar daca esti la dieta lucrurile se complica. Exista atatea tipuri de lapte din care putem alege si poate fi destul de dificil sa-l alegem pe cel mai sanatos din toate punctele de vedere. Exista lapte de origine animala, vegetala, cu putine grasimi sau degresat sau cu foarte multe grasimi. Unii ar spune ca nici laptele dietetic nu ar fi foarte sanatos, intrucat in urma procesarii ar contine zahar. Adevarul este undeva la mijloc, asa ca trebuie sa studiem cu atentie produsele alese.

Cea mai simpla metoda pentru a te asigura ca achizitionezi un tip de lapte sanatos este sa te uiti pe eticheta in detaliu. Pe produs pot fi date tot felul de informatii care sa te duca in eroare. De exemplu, se poate sa scrie ca laptele este dietetic, dar daca te uiti atent pe eticheta poti observa ca are un continut mare de zahar, iar in plus si alte substante care nu au ce cauta intr-un lapte. Iata cat de mult conteaza informarea. Mai jos vei gasi mai multe tipuri de lapte si cate ceva despre fiecare ca sa-ti poti face o idee despre cel care ti se potriveste.

1.Laptele de capra

Multi sunt de parere ca laptele de capra ar fi mai sanatos si decat laptele de oaie sau de vaca si asta pentru ca are mai putine calorii, respectiv 142 de calorii la 200 de mililitri si are si un numar mai mic de carbohidrati. Acest tip de lapte are din start un plus pentru ca se aseamana foarte mult cu laptele matern in ceea ce priveste aportul nutritional si poate preveni instalarea cancerului la san.

De asemenea, este printre putinele tipuri de lapte care lucreaza in organism ca un antiinflamator natural, fortificand sistemul imunitar, aduce un aport mare de energie, reduce colesterolul gratie numarului mic de grasimi, putand sa previna bolile cardiovasculare, iar asta este posibil si pentru ca are in continut acizi grasi esentiali, inlocuind alimente precum pestele sau uleiul de masline.

2.Laptele de oaie

Daca iti place laptele mai cremos, atunci trebuie sa alegi laptele de oaie. Textura cremoasa se datoreaza faptului ca are mai multe grasimi decat laptele de capra si cel de vaca si implicit, are si un numar mai mare de calorii, anume 190 de calorii la 200 de mililitri. Este sanatos doar daca este consumat mai rar, pentru ca poate aduce kilograme in plus si poate da peste cap si unitatile de colesterol din cauza numarului mare de carbohidrati si grasimi. O portie de nutrienti este binevenita din cand in cand.

3.Laptele de vaca integral

Se poate spune ca se aseamana ca nutrienti si proprietati cu laptele de capra. Singura diferenta este ca poate fi destul de greu de digerat in comparatie cu laptele de capra, asa ca se recomanda consumat doar pe timpul zilei fara a face excese. Ca beneficii aduce un imbold sistemului imunitar si creste fertilitatea, dar daca vrei sa slabesti sau sa-ti mentii silueta nu ti-l recomand. Este mai potrivit pentru persoanele foarte slabe si care isi doresc sa puna cateva kilograme de masa musculara.

4.Laptele de soia

Este nelipsit in perioadele de post, dar si in meniul veganilor si vegetarienilor. Este recomandat pentru a tine sub control unitatile de colesterol, pentru a slabi si pentru mentinere, dar trebuie sa ai grija de unde ti-l cumperi. In supermarketuri nu vei gasi mereu lapte de soia bio, iar daca are in compozitie zahar, hormoni si alte substante nu vei castiga nici un beneficiu. Cel mai bine este sa cumperi din magazinele bio sau alte surse sigure, pentru ca in acest mod poti evita dezechilibrele hormonale.

5.Laptele de cocos

Multi confunda laptele de cocos cu apa de cocos sau cu uleiul de cocos. Sunt alimente total diferite. Este recomandat in orice cura de slabire si desi contine putin colesterol, te ajuta sa mentii sub control unitatile, favorizeaza slabirea si aduce multe alte beneficii pentru sanatate. Spre deosebire de laptele de migdale care este tot pentru vegetarieni, acesta nu contine atat de mult sodiu.

6.Laptele de migdale

Este si el foarte consumat de catre vegetarieni, dar din pacate contine mult sodiu, asa ca trebuie limitat consumul. Are putine calorii si contine grasimi sanatoase, ceea ce-l face bun pentru slabire, avand proprietati antiinflamatoare. Poti face lapte de migdale si acasa, arata bzi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.