Ligia Pop, una din cele mai autorizate si recunoscute voci in materie de nutritie, scrie pe blog despre utilitatea superalimentelor si cum se utilizeaza acestea in alimentatie pentru a ne transforma viata.

„Ca si consultant in nutritie, zilnic mi se pun multe intrebari legate de alimentatie fiindca pentru multa lume, a se hrani sanatos este inca un nou alfabet. Superalimentele sunt pentru mine niste miracole insa exista si multe „guri” care incearca sa le scoata din topul alimentelor care ajuta la mentinerea sanatatii si sa le plaseze intr-un spatiu comercial si atat. Din fericire, superalimentele au fost si vor fi intotdeauna, un miracol al naturii de care trebuie sa beneficiem zilnic.

Insa un lucru cu adevarat comercial si foarte suparator pentru noi in special, este cand pe piata din Romania in primul rand, apare un superaliment si se face asa o mare tevatura in jurul lui, prezentandu-se ca fiind cel mai bun, cel mai extraordinar, cel mai nemaintalnit panaceu universal. Este o prostie mare acest lucru. Toate superalimentele sunt bune si toate au proprietati diverse. Toate au valoarea lor. Nu exista si nici nu cred ca se va descoperi vreodata un singur superaliment care sa rezolve toate problemele noastre de sanatate.

Ce sunt de fapt superalimentele si cum sa le consumam?

Superalimentele sunt pudre din plante, radacini, frunze sau flori medicinale din medicina romaneasca, ayurvedica sau cea chineza. Acestea trebuie tratate ca atare, adica sa fie consumate cu masura si niciodata in exces fiindca nu beneficiem mai mult daca adaugam o cantitate mai mare, ba chiar putem face rau. Intr-o cantitate mica se afla cantitati mari de minerale si alti nutrienti complecsi, care nu pot fi regasiti in legumele si fructele proaspete din vremurile noastre. Acesta este si motivul pentru care integram superalimentele in alimentatia noastra, fiindca sunt bogate in nutrienti pe care nu ii regasim in alta parte.

Pentru incepatori

Pentru incepatori este de preferat sa se consume 1-2 superalimente pe zi, insa variate de la zi la zi sau cel putin cu o pauza de o zi intre ele. Incepatorii pot consuma ½ lingurita si maxim 1 lingurita din orice superaliment, sau mai putin cum ar fi cazul shilajitului sau alte pudre foarte puternice. Nu uitati ca sunt plante medicinale si au putere mare. Cantitatile mai mari va pot da reactii adverse. Pe masura ce capatati experienta cu superalimentele si corpul se invata cu ele, puteti mari treptat pana la cantitatea recomandata pe ambalaj, dar acest lucru nu e necesar. Singurele superalimente care nu au limite de consum sunt algele marine, fiindca pot fi considerate salata de mare si noile studii arata ca poti consuma ce cantitate doresti si mai ales, ce cantitate poti, fiindca au gust puternic de peste si nu tuturor le place acest lucru.

Investitia initiala se face in 3-5 feluri diferite de pudre diverse. Noi la acest punct avem peste 50 de feluri in camara noastra din care consumam des, nu neaparat zilnic si nu mai mult de 5-6 feluri odata. Niciodata nu consum zilnic o anumita pudra sau un superaliment fiindca nu este necesar. Acest lucru este des intalnit printre cei care isi doresc sa isi imbunatateasca sanatatea si este gresit. Stiu persoane care consuma zilnic seminte de chia, goji sau altele, insa nu este nevoie. Studiati, informati-va si nu va mai lasati dusi de orice val si orice veste. Asa cum am spus mereu, informatia este cea care ne face sa ne simtim liberi de a lua deciziile cele mai bune pentru sanatatea noastra.

Ce superalimente sunt recomandate in pagina urmatoare>>>>>

Loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here