Acasă World Misterul zborului MH370 aproape elucidat. Resturi din avion descoperite pe Insula Reunion

Misterul zborului MH370 aproape elucidat. Resturi din avion descoperite pe Insula Reunion

Urmareste-ne pe Facebook pentru cele mai importante stiri

Fragmentul gasit in vestul Oceanului Indian miercuri pare sa faca parte dintr-un avion de tip Boeing 777, acelasi model de aeronava care asigura zborul Malaysia Airlines 370 (MH370) si care a fost data disparuta in 2014, potrivit unei surse apropiate investigatiei, relateaza CNN.

Aceasta sursa a declarat ca observatori de la Boeing cred ca au vazut in imaginile prezentate un element unic al eleronului – o componenta a aripii – modelului Boeing 777.

Fragmentul a fost gasit miercuri in largul Insulei Reunion, un departament francez situat in vestul Oceanului Indian. Fragmentul este examinat pentru a se stabili daca are vreo legatura cu MH370 sau nu, a declarat miercuri un membru al Fortelor aeriene franceze din Reunion.

Fragmentul a fost gasit in largul coastelor, la nivelul localitatii St. Andre, potrivit adjutantului Christian Retournat, noteaza stirileprotv.

Oficiali de la Boeing au efectuat o prima evaluare a fragmentului pe baza unor fotografii. Sursa citata a subliniat ca este vorba despre observatii preliminare.

K.S. Narendran, a carui sotie se afla la bord, a declarat ca are retineri in a considera ca este vorba despre o evolutie majora. „Eu cred ca este prea devreme. Tot ceea ce stim este ca s-a gasit o mica parte. Este inca prea devreme sa se sugereze ca apartine zborului MH370”, a declarat el, din India, pentru CNN. „Cred ca e prematur sa ne gandim ca ne apropiem de un final ori ca suntem macar aproape de adevar”, a continuat el.

in primele zile ale cautarilor avionului, au existat o serie de semnalari ale unor eventuale fragmente de epava in apele din zona in care autoritatile cred ca s-ar fi prabusit aeronava, dar s-au dovedit a nu avea nicio legatura cu aceasta.

in cazul in care se va dovedi ca este vorba despre un fragment din epava zborului MH370, aceasta ar fi prima proba fizica a prabusirii avionului.

– Guvernul malaysian a trimis o echipa catre Reunion

Christian Retournat a declarat ca fragmentul pare sa faca parte dintr-o aripa si ca acesta a fost dus pe insula, situata la aproximativ 380 de mile marine (aproximativ 700 de kilometri) de coastele Madagascarului.

Guvernul malaysian a trimis o echipa pe Insula Reunion pentru a efectua investigatii in legatura cu fragmentul, a declarat ministrul malaysian al Transporturilor Liow Tiong Lai, aflat intr-o vizita la New York.

„Este necesar sa verificam. S-a gasit un fragment de epava care necesita investigatii suplimentare inainte sa putem confirma daca apartine sau nu MH370. Asadar, am trimis o echipa sa investigheze in legatura cu aceste probleme si speram sa il putem identifica cat mai rapid posibil”, a spus ministrul.

Compania Malaysia Airlines a anuntat ca coopereaza cu autoritatile pentru a stabili originea fragmentului.

„in prezent, ar fi prematur ca aceasta companie aeriana sa speculeze cu privire la originea eleronului”, a subliniat compania.

Analisti CNN afirma ca exista indicii potrivit carora bucata de avion ar putea sa provina de la Boeing 777 si ca, daca ar fi asa, este posibil sa provina de la zborul MH370.

Constatarea ar trebui sa fie „foarte simpla”, deoarece numerele de serie inscriptionate pe numeroase parti ale unui avion pot identifica nu doar modelul avionului, ci si o anumita aeronava, a declarat analistul CNN in aviatie Les Abend, care a pilotat inclusiv avioane de tip Boeing 777 in cariera sa de pilot, de 30 de ani.

Acest lucru inseamna ca anchetatorii ar putea sa isi dea seama, din fotografiile fragmentului – care ar putea fi un eleron, un flaps sau un „flaperon” – inainte sa ajunga pe insula, a subliniat el.

– Mai multe indicii

Exista cel putin trei elemente ale acestei descoperiri care ar putea conduce catre o legatura cu zborul MH370, apreciaza analistul CNN in securitate David Soucie. Primul este ca fragmentul gasit pare smuls din avion.

„Asta provine de pe urma unui impact, mi se pare mie”, a declarat Soucie.

Exista totodata un sigiliu in partea de sus a fragmentului, care „se potriveste cu ceea ce as vedea eu in partea interioara a aripii unui (Boeing) 777”, a adaugat el, iar scoicile de pe fragment par sa indice o „activitate de parazitare” posibila in urma ramanerii sub apa atat de mult timp.

insa fragmentul pare vopsit in alb, ceea ce ar contrazice alte observatii ale lui Soucie, potrivit carora partile respective ale unui Boeing 777 ar fi vopsite cu cromat de zinc si nu cu vopsea. Totusi Soucie a recunoscut ca fragmentul ar putea fi acoperit cu ceva provenind din ocean.

„Daca este o parte dintr-un (Boeing) 777, putem fi destul de siguri ca este de la (zborul MH)370, pentru ca nu au avut loc atat de multe prabusiri de (Boeinguri) 777 si nu a avut loc niciuna in aceasta zona”, apreciaza analistul CNN in aviatie Mary Schiavo.

Antoine Forestier, un jurnalist de pe insula unde a fost gasit fragmentul a declarat ca bucata respectiva de avion a fost vazuta plutind de catre persoane care lucrau in gradina, pe tarm.

Reporteri de la Antenne Reunion au putut vedea fragmentul, despre care Forestier a declarat ca are aproximativ doi metri lungime si unul latime.

Pe fragment era vizibil marcajul „BB670”.

Soucie afirma ca el crede ca este vorba despre o parte dintr-un numar, desi poate fi de la un subcontractor.

– Posibilitati de deriva

seful Biroului australian pentru Siguranta Transporturilor (ATSB), agentia insarcinata de Malaysia sa conduca efortul de cautare a zboruui MH370, a declarat ca deriva fragmentului de epava „nu este in contradictie” cu modelarea efectuata de catre autoritatile australiene.

„Daca este ceva ce provine de la MH370, ar fi ajuns la Insula Reunion din zona pe care o acoperim”, a declarat comisarul sef al ATSB Martin Dolan. „Nu este in contradictie cu modelarea derivei pe care am realizat-o noi. Nu este in contradictie cu zona de cautare pe care o acoperim”, a insistat el.

insa Dolan nu a spus cat de probabil este ca vreun fragment sa fi plutit in deriva catre vest.

„Exista o multime de posibilitati”, a declarat el, adaugand ca „nu este o stiinta exacta”. Dolan a spus ca directia vantului, curenti si greutatea obiectului care pluteste pe apa pot juca fiecare in parte un rol.